Mogulii media din SUA fac profituri din ce in ce mai mari
4,1 miliarde de dolari reprezinta veniturile companiilor media din publicitatea pe internet in 2006, cu 22,7% mai mari fata de anul 2005
Trusturile media de peste Ocean au tras linie dupa anul financiar 2006 si au inceput sa isi numere banii.
Preluarea companiei Dow Jones de catre News Corporation, investitiile in digitalizarea televiziunii si in mediul online ale Times Warner, fuziunile si expasiunile pe piata au rotunjit veniturile grupurilor media la aproximativ 287 miliarde de dolari.
Incasarile au crescut cu 8% fata de 2005, semn ca piata media se poate reinventa, in ciuda comentariilor pesimiste. In urma cu 20 de ani, veniturile acestor trusturi ajungeau la doar 29,5 miliarde de dolari, mai putin decat a avut in 2006 cel care detine prima pozitie, Time Warner.
Clasamentul primelor 100 de grupuri este strans, iar sumele la care ajung incasarile acestora sunt uluitoare pentru… un mogul roman de presa slab de inima. Cea mai mica firma are venituri mai mari de… 300 milioane de dolari.
Marketingul direct ataca media clasica
Topul clasamentului companiilor de media este condus, inca din 1995, de „mamutul” media Time Warner, fondat in 1972. Acesta detine 11,8% din piata americana.
Pentru a putea intelege cat de mare este Times Warner, se poate face o comparatie simpla: acesta este de 100 de ori mai mare decat una din companiile new-entry, Schurz Communications, trust care este estimat la 301 milioane de dolari.
Comcast Corporation, Walt Disney, News Corporation si NBC Universal vin rapid din urma, dar fiecare cu venituri nete sub 30 miliarde de dolari.
Un articol de Andreea Lupu