Sari direct la conținut

Monitorizare BRAT: Un ziar financiar, unul generalist, unul sportiv si sapte reviste au atras cea mai multa publicitate in ianuarie

HotNews.ro

Trei ziare si sapte reviste au atras cea mai multa publicitate, in randul titlurilor de presa scrisa, in ianuarie 2011, luna in care un client telecom, trei clienti auto, doi clienti financiari-bancari, un producator de cosmetice si unul de bere au investit cel mai mult in publicitatea print, potrivit reprezentantilor BRAT. Biroul Roman de Audit al Tirajelor a lansat serviciul Monitorizarea Investitiilor in Publicitate-Presa Scrisa, primele rezultate ale studiilor fiind aferente lunii ianuarie. BRAT intra astfel pe un segment unde s-au impus deja companii de monitorizare precum Alfa Cont.

Potrivit reprezentantilor BRAT contactati de HotNews.ro, publicatia tiparita care a atras cea mai multa publicitate platita luna trecuta a fost Ziarul Financiar, cotidian urmat de Romania libera, de revistele Marie Claire, Cosmopolitan, Tabu, Esquire, Avantaje, Harper’s Bazaar, Elle si de ziarul Gazeta Sporturilor. Ziarul Financiar si Romania libera au avut si cele mai multe advertoriale in randul publicatiilor monitorizate, urmate fiind de revistele Tabu, Marie Claire, Cosmopolitan, Avantaje, Elle, Esquire, Harper’s Bazaar si Unica.

Clasamentul principalilor clienti de publicitate in presa scrisa, luna trecuta, este condus de Vodafone, urmat de Mercedes, Avon, Opel, Ford, BCR (Carduri), Allianz-Tiriac si Ciuc.

Noul serviciu de monitorizare al BRAT calculeaza valoarea investitiilor in publicitate in functie de tarifele listate de publicatii (rate-card), tarife mult mai mari decat cele aplicate in urma negocierilor cu agentiile. In aceste conditii, potrivit reprezentantilor BRAT, Vodafone a fost, in ianuarie, clientul cu cele mai mari investitii de publicitate in in cele 159 de publicatii monitorizate, cu 250.000 de euro (rate card). Sursele citate precizeaza ca, potrivit tarifelor lista ale tuturor publicatiilor monitorizare, publicitatea standard si barterele sunt evaluate la circa 8 milioane euro in ianuarie, publicitatea de autopromovare si de promovare a altor titluri din grupurile media ce editeaza respectivele publicatii este evaluata la aproape 7 milioane de euro, iar mica publicitate – la peste 2 milioane de euro.

BRAT a anuntat lansarea serviciului de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate – Presa Scrisa (MIPPS) la sfarsitul saptamanii trecute, monitorizand pentru inceput 159 de publicatii. Pana la sfarsitul anului, BRAT spera sa fie monitorizate aproximativ 200 de publicatii, precum si suplimentele sau editiile speciale ale acestor titluri. Serviciul ofera: informatii cu privire la produsul sau serviciul comunicat, marca acestuia, tipul mesajului comercial, informatii cu privire la publicatia in care a aparut, formatul de publicitate, o imagine a machetei publicitare si suma aferenta aparitiei mesajului, calculata potrivit tarifelor-lista ale publicatiilor.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro