Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România: Prin achiziția UPC vom lansa un portofoliu competitiv de servicii mobile și fixe
Veniturile Vodafone în România au ajuns la 715,3 milioane de euro în anul fiscal încheiat la 31 martie 2019, în scădere 1,1% din cauza impactului negativ al reducerii tarifelor de interconectare la apelurile de voce mobilă, a anunțat marți compania. Al doilea mare operator local de comunicații mobile anunță că prin achiziția UPC, în urma acordului așteptat din partea Comisiei Europene, va lansa un portofoliu complet și competitiv de servicii mobile și fixe pe piața locală de comunicații.
Potrivit datelor anunțate de companie, Vodafone a înregistrat, în total, 9.749.664 de utilizatori (n.a SIM-uri valabile) la 31 martie 2019 și a înregistrat o creștere de 1,1% față de perioada similară a anului trecut. Din numărul total de clienți, 8.987.998 sunt utilizatori ai serviciilor mobile.
Murielle Lorilloux
Foto: Vodafone Romania
„În pofida unui an cu multe provocări, cu creșteri ale costurilor operaționale pentru serviciile de telecomunicații, am reușit să oferim mai multe beneficii, precum date mobile și roaming, tuturor clienților noștri. Anul care vine va fi, de asemenea, plin de provocări, dar și de oportunități importante pentru noi tehnologii. Pe lângă aceasta, ne vom menține angajamentul de a continua să investim în România prin achiziția UPC și lansarea, în urma acordului primit din partea Comisiei Europene, unui portofoliu complet și competitiv de servicii mobile și fixe”, a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a avut valoarea de 5,9 euro în anul încheiat pe 31 martie 2019, acesta înregistrând o scădere ușoară față de anul trecut ca o consecință a reducerii tarifelor de interconectare, de la 0,96 eurocenți/minut, la 0,84 eurocenți/minut pentru apelurile de voce mobilă.
La 31 martie 2019, abonații Vodafone România reprezentau 41,8% din baza de clienți mobili, iar utilizatorii serviciilor preplătite 58,2%. Ponderea abonaților în baza totală de clienți mobili a crescut cu 0,6% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Compania a mai anunțat că anul trecut a realizat una dintre cele mai mari campanii de recrutare de pe piață, de aproximativ 1000 de oameni, în cadrul echipelor de relații clienți, IT și ingineri.
Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicații mobile din lume. Grupul are divizii în 25 de țări, 41 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 19 țări. La 31 martie 2019, Vodafone Group avea 650 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile și 19 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix şi 14 milioane de clienţi ai serviciilor TV, incluzând toți clienții Vodafone din entitățile create în urma unor fuziuni și asocieri.