În vin stă creativitatea – BASF invită tinerii talentați să creeze coperta catalogului Povești cu Vinuri Românești
Vița de vie are o tradiţie atât de veche în România, încât aproape că se confundă cu istoria acestei regiuni. Sunt mai bine de 2.700 de ani de când se consumă vin în această zonă, iar mărturii referitoare la existența culturilor de viță de vie pe actualul teritoriu al României sunt oferite de numeroase vestigii și documente care vorbesc despre existența unor condiții naturale prielnice pentru dezvoltarea acestora.
An de an, vinurile realizate în România sunt tot mai apreciate, atât local, cât și peste hotare. BASF Agricultural Solutions România, unul din cei mai mari furnizori ai pieței locale de produse pentru protecția plantelor, a avut, încă din 2016, o contribuție la această evoluție, prin organizarea concursului Povești cu Vinuri Românești, destinat viticultorilor mici și mijlocii din România.
Anul acesta, la cea de-a 8-a ediție, Povești cu Vinuri Românești se apropie și mai mult de generația tânără, sprijinind inovația și creativitatea. Astfel, BASF lansează, în premieră, un concurs de design pentru coperta catalogului dedicat vinurilor și spumantelor finaliste.
“Din dorința de a sprijini comunitatea, creativitatea și de a face lucrurile diferit, compania BASF a propus mereu acțiuni care să susțină industria în care activăm. Concursul Povești cu Vinuri Românești aduce mereu elemente de noutate, atât pentru producătorii din sectorul viti-vinicol, cât și pentru domenii conexe. Anul acesta îi invităm pe tinerii talentați să ne prezinte concepte inedite pentru design-ul broșurii competiției noastre”, a declarat Mario Tomšić, Country Manager BASF Agricultural Solutions România.
Potrivit afirmațiilor reprezentantului BASF, competiția de design este dedicată tinerilor talentați din întreaga țară, studenți ai facultăților de design sau arte, și nu numai. Condițiile cele mai importante sunt ca cei interesați să participe să fi împlinit vârsta de 18 ani în momentul înscrierii lucrării în concurs și, bineînțeles, ca propunerea lor să fie originală și în temă cu subiectul propus de organizatori.
„Vinul, prin natura sa, îndeamnă la visare, la voie bună, la creativitate. Iar un design deosebit, unic, este exact ceea ce căutăm pentru catalogul Povești cu Vinuri Românești. Tinerii talentați au șansa de a concepe un vizual creativ pentru promovarea celor mai deosebite vinuri și spumante românești. Oferim, astfel, tinerilor designeri care se află la început de drum, oportunitatea de a se lansa în carieră și de a adăuga în portofoliu o lucrare valoroasă”, a mai afirmat reprezentantul companiei.
Cei interesați să se înscrie în competiția dedicată designerilor trebuie să conceapă un vizual creativ și să îl trimită, până la data de 01 mai 2023, conform indicațiilor de pe pagina concursului. Creațiile pot fi pictate, desenate sau create în orice stil sau cu orice program de design, atât timp cât acestea poate fi folosite drept copertă și respectă cerințele tehnice. Ce trebuie tinerii talentați să știe este că nu sunt acceptate lucrări în format fizic.
Participanților nu li se impune o limită asupra numărului de proiecte ce pot fi înscrise în concurs, dar trebuie să țină cont de faptul că în etapa finală se pot califica maximum 2 proiecte ale unui singur participant.
“Un alt element important pentru tinerii care aleg să se alăture inițiativei este faptul că lucrările lor vor fi atent analizate și jurizate de specialiști din domeniu, precum profesori de la facultățile de profil, ilustratori sau persoane cu o vastă experiență în design și branding din agenții de creație. Validarea lucrării lor de către profesioniști din domeniu este un mare atu și o șansă ca tinerii să primească feedback coerent și concret”, a mai spus Mario Tomšić.
Marele câștigător va fi desemnat în perioada 15 – 20 mai 2023, urmând ca acesta să intre în posesia unui card cadou în valoare de 10.000 Lei. Dincolo de premiu, câștigătorul va beneficia de vizibilitate ridicată, în contextul în care catalogul dedicat vinurilor finaliste va fi tipărit în peste 5.000 de exemplare ce vor fi distribuite către publicul larg, dar și în domeniul HoReCa, și către parteneri ai BASF.

O noua secțiune dedicată vinurilor spumante
O altă noutate a concursului din acest an este crearea unei secțiuni dedicate vinurilor spumante, pentru care jurizarea se va desfășura doar în cadrul etapei naționale. În cazul acestei categorii vor fi luate în considerare spumantele din întreaga țară, fără a exista o limită a suprafeței cultivate cu viță de vie. Producătorii vor putea înscrie toate tipurile de spumante – alb, rosé, brut, semi-brut sau extra-brut, iar premiul oferit de organizator va fi în valoare de 5.000 de euro.
Dincolo de concursul destinat vinurilor și spumantelor locale, BASF a continuat și în acest an tradiția competiției dedicate etichetelor de pe sticlele de vin, lucru ce arată importanța designului de produs pe piața de profil. Acest concurs s-a desfășurat pe pagina de Facebook a BASF, utilizatorii platformei având șansa de a vota cea mai frumoasă etichetă din fiecare regiune. În scurt timp, fanii paginii de Facebook BASF Agricultural Solutions vor putea vota și eticheta câștigătoare la nivel național.
În afara premiilor substanțiale oferite câștigătorilor, Povești cu Vinuri Românești are ca scop reunirea în același loc a principalilor actori din această industrie, pentru a le oferi ocazia de a comunica și de a dezvolta noi relații sau parteneriate. Fiecare segment al concursului, fie că este vorba de cel dedicat vinurilor, etichetelor sau designerilor, aduce pentru toți cei implicați oportunitatea de afirmare și promovare, având un impact însemnat în dezvoltarea industriei pe termen lung.
Articol susținut de BASF