Sari direct la conținut

„Napochim” isi relanseaza productia printr-o afacere imobiliara

Romania libera Editia Transilvania-Banat

Fostul sediu al companiei „Napochim”, situat in centrul municipiului Cluj-Napoca, va deveni un centru comercial cu o suprafata de 12.000 de metri patrati. Investitia va fi realizata de un grup americano-israelian, care a cumparat de curand spatiul, contra unei sume confidentiale. Valoarea viitorului proiect este de circa opt milioane de euro.

„Napochim” este producator de mase plastice. Compania a fost infiintata in deceniul cinci al secolului trecut. Ca urmare a aplicarii noilor prevederi de mediu europene, activitatea fabricii va trebui relocata in afara orasului.

Centrul comercial, care va fi ridicat pe locul sediului fabricii de mase plastice, va include 3.000 de metri patrati de spatii de birouri. Vor exista trei magazine si 50 de apartamente si vor exista 77 de parcari.

Proiectul va fi gestionat de grupul „ENG International” in Romania, prin subsidiara sa, firma „Mazalubracha”. Afacerea cu actualul sediu va oferi „Napochim” resursele financiare pentru relansarea productiei. Compania clujeana vrea sa investeasca in domeniul producerii de caserole de unica folosinta. Pentru crearea noii linii de productie, conducerea societatii are nevoie de 300.000 de euro.

Actionarul majoritar al firmei este Asociatia Salariatilor, care nu dispune de fondurile necesare dezvoltarii noului proiect. Un alt actionar important este „BT Leasing”, care detine cinci la suta din actiunile „Napochim” si care s-ar putea implica in proiectul de relocare a fabricii, care trebuie sa se produca pana in primavara anului viitor.

Investitii in Cluj si in Iasi

Lucrarile la centrul de afaceri vor incepe in luna aprilie a anului viitor, iar finalizarea constructiei este prevazuta pentru sfarsitul anului 2007. In total, grupul americano-israelian va dezvolta in Romania 12 proiecte imobiliare, cu o valoare totala de peste 200 de milioane de euro. Deja, compania a inceput doua investitii in Iasi.

Mai mult, centrul comercial, care s-ar putea numi „Napoca Center”, va fi rivalul celorlalte trei afaceri care functioneaza deja in acest domeniu. Este vorba de magazinul „Central”, de „Sora Shopping Center” si de „Sigma Center”.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro