Sari direct la conținut

Narcis Neaga, directorul în mandatul căruia autostrada A1 Orăștie – Sibiu a fost închisă din cauza unor lucrări defectuoase, ar putea fi numit din nou la șefia Companiei de Investiții Rutiere

HotNews.ro

Narcis Neaga, directorul de la drumuri sub mandatul căruia au existat mai multe probleme și o porțiune din autostrada A1 Orăștie – Sibiu a fost închisă din cauza lucrărilor deficiențe, ar putea fi numit la șefia Companiei de Drumuri (CNAIR), potrivit G4Media.ro care citează surse guvernamentale. Neaga a fost vizat de o anchetă DNA, dar dosarul său a fost clasat. Asociația Pro Infrastructură spune că perioada în care Narcis Neaga a condus CNAIR a fost „cea mai nocivă pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România din ultimii ani”.

Actualizare: Narcis Neaga a fost numit șef la la Compania de Investiții Rutiere, noua entitate care se va ocupa de autotrăzi și marile proiecte.

Pe 1 martie Neaga a fost numit membru în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Narcis Neaga a fost director general al CNAIR în perioada 2012-2015. Actualul director general al CNAIR este Ștefan Ioniță, numit temporar pe acest post din ianuarie 2017, funcție ce i-a fost prelungită ultima oară la începutul lunii ianuarie pentru încă patru luni.

Narcis Neaga a fost demis de la conducerea CNAIR în decembrie 2015, ca urmare a unei inspecții a Corpului de control al Ministerului Transporturilor cu privire la unele nereguli depistate în construcția autostrăzii Sibiu-Orăștie.

El a fost cercetat de procurorii DNA pentru abuz în serviciu în legătură cu un contract privind autostrada Sibiu – Orăștie, autostradă ce a fost închisă traficului după apariția unor denivelări și fisuri ca urmare a lucrărilor efectuate defectuos.

În decembrie 2015 el a fost plasat sub control judiciar în acest dosar. Dosarul a fost ulterior clasat pentru că Neaga și restul inculpaților nu ar fi încălcat legislația primară astfel încât să fie considerat abuz în serviciu, așa cum a decis Curtea Constituțională.

În timpul mandatului lui Neaga la conducerea CNAIR, au fost contractate loturile 2, 3 și 4 ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva.

Pro Infrastructura susține că aceste proiecte (lansate dinaintea mandatului lui Neaga – n.r.) nu aveau acordul de mediu revizuit din timp, fapt care a creat problema tunelurilor de pe lotul 2 (blocaj încă nerezolvat).

În mandatul lui Neaga s-au lansat aproximativ 20 de licitații pentru pregătirea unor proiecte de autostrăzi și drumuri expres, anulate în marea lor majoritate, susține API.

Organizația mai spune că pentru proiectul A1 Sibiu-Pitești licitația pentru revizuirea studiului de fezabilitate s-a lansat la un preț derizoriu, ignorând avertismentele Comisiei Europene, fapt care a dus la rezilierea contractului în anul 2017.

„Ideile geniale ale dlui Neaga de a construi în concesiune (sau parteneriat public privat – PPP) Autostrada A0 Sud și Autostrada A12 Craiova-Pitești au tergiversat implementarea acestor investiții și s-a pierdut timp prețios fără să se avanseze deloc. Tot în timpul „erei” Neaga s-a ratat (pentru a treia oară) realizarea Autostrăzii A3 Comarnic-Brașov prin PPP, autoritățile fiind nevoite să rezilieze contractul semnat cu asocierea câștigătoare”, mai arată Asociația Pro Infrastructură.

Organizația „dezaprobă categoric” decizia ministrului Lucian Șova de a-i oferi lui Neaga un post în Consiliul de Administrație al CNAIR și își exprima speranța că ministrul „își va reconsidera poziția în cel mai scurt timp”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro