Încă o încercare – Au fost deschise ofertele la licitația pentru achiziția a 20 de trenuri electrice de lung parcurs
Nu prea au mers bine licitațiile de trenuri în ultimul an, apărând multe suspendări și amânări. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) spune că a primit două oferte la licitația pentru achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs. PESA și Alstom sunt cele două companii.
Ce spune ARF
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că astăzi, 27 februarie 2023, a avut loc ședința Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitației privind achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs (RE-IR2), în vederea deschiderii ofertelor depuse.
Astfel, societățile care au depus documentația sunt:
– POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA);
– S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (ROMÂNIA).
Valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.
De asemenea, precizăm că în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale.
Suplimentarea cantităților achizitionate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.
Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Marășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.
Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.
Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Ulterior deschiderii ofertelor, comisia va începe evaluarea acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cerințele caietului de sarcini.