Sari direct la conținut

Încep lucrările pentru creșterea vitezei de circulație a trenurilor pe 27 de km în Moldova. Contractul este de 163 milioane lei

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

CFR Infrastructură anunță că, până în septembrie, se vor desfășura lucrări de tip Quick Wins pentru creșterea vitezei trenurilor la 120 km/h pe 27 de km de pe magistrala 600, în zona Bârlad – Vaslui. Trenurile de pasageri vor circula pe un singur fir în timpul lucrărilor și se vor înregistra întârzieri.

Între cele două orașe trenurile care au o singură oprire circulă cu o viteză medie de 65 km/h.

CFR SA informează că au început lucrările de tip Quick Wins pentru ridicarea restricțiilor de viteză între stațiile Crasna și Zorleni, pe firul II, lucrări în valoare de 163,6 milioane lei, fără TVA, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, pentru viteza maximă de circulație de 120 km/h.

Cele două localități sunt pe magistrala 600 către Iași, între Bârlad și Vaslui. Mai exact, Crasna este de la 16 km de Vaslui, iar Zorleni este la 7 km de Bârlad.

CFR SA explică faptul că, până pe data de 30 septembrie 2024, constructorul va executa lucrări la suprastructura căii pe firul II, între stațiile Crasna – Zorleni, de la km 296+068 până la km 323+932, unde într-o primă etapă va înlocui toate componentele suprastructurii cu materiale noi – șină, traverse, material mărunt de cale, aparate de cale, bretele (legătura între 2 linii paralele), schimbătoare de cale cu dublă joncțiune (TDJ) -, iar ulterior va monta dale elastice la cele 15 treceri la nivel cu calea ferată și va executa lucrări de profilat și buraj mecanizat pe întregul interval.

Pentru a asigura continuitate în trafic în perioada desfășurării lucrărilor, trenurile de călători circulă în perioada 15 aprilie – 30 seprembrie 2024 doar pe firul I între cele două stații, cu restricție de viteză pentru protecția muncitorilor, dar și cu staționare temporară de 5 – 15 minute în gările Crasna, respectiv Zorleni, pentru trecerea altor garnituri care tranzitează zona șantierului.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro