Netflix confirmă că va scumpi abonamentele pentru unii clienți / Ce înseamnă asta pentru abonații din România
Netflix a anunțat că va mări prețurile pentru clienții săi de pe unele piețe, confirmând practic o informație apărută „pe surse” în presa de specialitate, scrie Business Insider. Clienții din România nu vor fi însă afectați deocamdată de decizie.
Gigantul american de streaming a anunțat că clienții săi din Statele Unite, Marea Britanie și Franța vor trebui să scoată din buzunare doi dolari în plus în fiecare lună pentru cel mai ieftin abonament fără reclame („Minim”), prețul acestuia urmând să crească de la 9,99 la 11,99 dolari, echivalentul în moneda locală.
Abonamentul „Premium” care în prezent costă 19,99 dolari se va scumpi și el, urmând să coste lunar 22,99 dolari. O veste bună pentru clienții din cele 3 țări este că vor rămâne neschimbate prețurile pentru abonamentul de bază ce include reclame (6,99 dolari) și cel „Standard” fără reclame (15,49 dolari).
Netflix a făcut anunțul la puțin timp după publicarea datelor financiare și privind numărul de abonați din trimestrul 3 al anului. Compania americană a raportat miercuri cea mai mare creștere trimestrială a numărului de abonați din 2020 încoace, o situație pe care analiștii o pun pe seama eliminării „password sharing” la nivel mondial în luna mai.
Creșterea numărului de clienți a adus Netflix venituri peste așteptările analiștilor, prețul acțiunilor companiei crescând cu 12% până la închiderea bursei de la New York miercuri seara.
Decizia de a majora prețul unora dintre abonamentele sale arată însă că gigantul de streaming va continua să mizeze pe strategia de maximizare a veniturilor, chiar dacă baza sa de clienți a crescut. Strategia vine în contextul concurenței tot mai acerbe pe piața de streaming, cu giganți ca Disney+ și Amazon aruncând în joc sume uriașe pentru a-și mări cota de piață.
Netflix crește prețurile pentru „țările bogate”, în România deocamdată rămân la fel
Creșterea prețurilor anunțată acum de Netflix pentru cele 3 piețe este prima după ianuarie 2022, când compania a majorat de la 14 la 15,49 dolari costul abonamentului său „Standard” și de la 18 la 19,99 dolari prețul abonamentului „Premium”.
Însă în ceea ce îi privește pe clienții din România, aceștia s-au putut bucura de o ieftinire a abonamentului de bază mai devreme în cursul acestui an, când Netflix a scăzut de la 7,99 la 4,99 euro prețul său în februarie.
Informația că Netflix plănuiește să scumpească unele dintre abonamentele oferite clienților după publicarea datelor din trimestrul 3 a fost dezvăluită în premieră de jurnaliștii de la Wall Street Journal mai devreme în cursul lunii octombrie, aceștia citând atunci surse familiare cu situația care afirmau că discuțiile vizează abonații din SUA și Canada, plus „ câteva piețe la nivel global”.
După cum nota și HotNews.ro încă de atunci, asta înseamnă că mai întâi vor fi scumpite abonamentele pentru țările „bogate”, ceea ce înseamnă că clienții din România nu trebuie să își facă griji momentan, mai ales că Netflix a ieftinit la noi abonamentul de bază în urmă cu doar câteva luni.
Însă, la fel ca în cazul password sharing, odată luată decizia pentru unele piețe, e aproape inevitabil că ea se va rostogoli și până la noi, deși chiar și aici e discutabil întrucât compania are strategii diferite de prețuri pentru diferitele sale piețe din jurul lumii.
De exemplu, întrucât prețul abonamentului de bază pentru clienții din România și Europa de Est era la jumătatea celui din SUA și alte țări dezvoltate, Netflix a decis să nici nu introducă abonamente mai ieftine cu reclame pe piețele din zona noastră.
FOTO articole: © Jonathan Weiss | Dreamstime.com