Sari direct la conținut

NIVEA, 106 ani de inovatie in ingrijirea pielii

Smile Media
NIVEA, Foto: Nivea
NIVEA, Foto: Nivea

NIVEA este cea mai de incredere marca de ingrijire a pielii, la nivel mondial, fiind si unul dintre cele mai iubite branduri in randul consumatorilor de toate varstele*. Cu o istorie de peste 100 de ani, NIVEA, parte a companiei germane Beiersdorf, reprezinta expresia inovatiei si calitatii superioare in sfera produselor destinate ingrijirii pielii. Manifestand mereu grija pentru oameni, NIVEA a ajuns sa fie, de-a lungul timpului, mai mult decat o marca de ingrijire personala, devenind parte din familie.

  • Brand distins cu statutul de Superbrand***

Totul a inceput in anul 1911, cand farmacistul si vizionarul Dr. Oscar Troplowitz a inteles potentialul Euceritului, un agent de emulsifiere descoperit de chimistul dr. Isaac Lifschutz utilizat in domeniul medical. Acest ingredient facilita combinarea apei si a uleiului intr-o crema stabila in timp, transformand-o intr-o solutie hidrantanta perfecta pentru piele. Acesta este momentul in care s-a nascut NIVEA, denumire derivata din termenii latini nix (zapada) si nivis (de zapada), crema de ingrijire a pielii care avea sa ramana totodata si mostenirea transmisa din generatie in generatie.

In momentul lansarii, crema NIVEA se vindea intr-o cutie de culoare galbena, decorata cu carcei verzi de vita-de-vie in stil art nouveau. Abia in anul 1925 a aparut cutia albastra cu un design modern si actual, care a devenit unul dintre cele mai de succes produse de ingrijire a pielii din toate timpurile. Mai mult, ea reprezinta o traditie pentru milioane de familii din peste 200 de tari din intreaga lume. Crema NIVEA a fost transmisa din generatie in generatie, iar mirosul ei a devenit, astfel, un simbol al ingrijirii.

De la inceput, obiectivul doctorului Troplowitz a fost sa dezvolte produse de cea mai buna calitate si accesibile oricui. Astfel, de la momentul aparitiei primei creme NIVEA, compania a dezvoltat o serie de produse inovatoare adresate necesitatilor pielii, devenind un trend setter in mai multe categorii:

1929 – Portofoliul se imbogateste cu sampoane, creme pentru barbierit si uleiuri pentru corp

1936 – Apare primul ulei de plaja NIVEA

1958 – Se lanseaza primul spray pentru protectie solara NIVEA

1963 – Se lanseaza prima lotiune de corp NIVEA

1980 – Apare primul balsam after shave NIVEA

1998 – NIVEA este prima companie care introduce coenzima Q10 intr-un produs anti imbatranire

2015 – Este lansata NIVEA Care, o noua generatie de crema multifunctionala, cu o formula lejera, care hidrateaza pielea intens

2015 – Este lansata prima crema din portofoliu pentru barbati – NIVEA MEN

De la investitia in prima emulsie apa-in-ulei, pana la utilizarea coenzimei Q10 intr-o crema antirid, NIVEA continua sa fie numarul unu cand vine vorba de inovatie. Beiersdorf investeste in mod constant in cercetare si dezvoltare, iar Institutul de Cercetare din Hamburg este cea mai buna dovada a acestui fapt. Centrul de cercetare este unul dintre cele mai mari si moderne din Europa, cu peste 650 de angajati care investigheaza secretele pielii. De la infiintare (2004) au fost identificate si dezvoltate tehnologii cum ar fi Hydra IQ, Liquid Clear System sau Micro Tec.

Odata cu trecerea timpului, NIVEA a reusit sa se apropie de consumatori si sa fie prezent aproape in fiecare casa, mentinandu-si pozitia de lider in categorii precum ingrijirea fetei, produse pentru si dupa barbierit, protectie solara si antiperspirante. Grija, simplitatea, curajul si increderea sunt cele patru valori ale companiei care au conturat inca de la inceput cultura organizationala si care ghideaza actiunile zilnice, reprezentand etalonul de comportament.

In Romania, compania este prezenta din 2002 cu brandurile NIVEA, NIVEA MEN si Atrix. Pe aceasta piata in continua crestere, NIVEA este brandul numarul 1 in categoria de curatare a fetei cu apa micelara 3-in-1 pentru toate tipurile de ten. Aceasta este prima optiune a romancelor atunci cand vine vorba de indepartare a machiajului si a impuritatilor de pe ten. Cu toate acestea, doar 10% dintre romance considera ca este important sa aiba grija de pielea lor, Romania situandu-se pe ultimul loc in regiune la acest capitol.**

Avand in vedere acest lucru, incepand din toamna lui 2016, NIVEA a lansat la nivel national caravana #Likeyourself, un proiect educational care isi propune sa invete fetele de liceu, ca ingrijirea este primul pas pentru a avea incredere in ele si pentru a se simti bine in pielea lor. In prima editie, NIVEA a sustinut peste 400 de sesiuni interactive in 216 licee din 47 de orase din Romania, interactionand cu peste 43.000 de adolescente.

Proiectul exprima angajamentul NIVEA fata de societate si de consumatori, sustenabilitatea fiind un proces ce seteaza in mod constant noi obiective, perspective si masuri.

De-a lungul timpului, compania NIVEA s-a implicat in numeroase activitati de sustinere si ajutorare, caravana NIVEA ”Festival in Familie” organizata in 2012, fiind una dintre ele. Timp de 4 ani, compania a desfasurat activari dedicate familiilor in 10 orase din tara. In cadrul programului, au fost adusi impreuna parinti, copii si tineri, angrenandu-i in activitati placute, care sa le imbunatateasca starea de spirit si sa-i apropie de brandul lor de suflet.

De asemenea, NIVEA a dezvoltat un parteneriat de peste 5 ani cu SOS Satele Copiilor, in cadrul caruia sprijina dezvoltarea armonioasa a copiilor prin activitati educationale, evenimente si donatii.

Pe langa campaniile de CSR, NIVEA a surprins mereu consumatorii cu inovatiile lansate pe piata locala. Printre cele mai recente se numara: Hairmilk, primul sampon din portofoliu cu proteine naturale din lapte, spuma de dus, lotiunea de corp care imbina crema si uleiul in acelasi produs (vanilie si ulei de migdale, trandafir si ulei de argan, flori de cires si ulei de jojoba) si crema de noapte antirid cu Q10 si vitamina C in stare pura. Pana la finalul anului, compania intentioneaza sa lanseze si alte produse inovatoare care vor fi anuntate pe parcurs.

Stiati ca:

  • NIVEA este unul dintre primele produse cosmetice care au ajuns in cosmos. In 1983, intr-o misiune spatiala in care membrii echipajului aveau voie sa ia cu ei cateva obiecte personale, unul dintre ei a luat o crema NIVEA
  • In fabrica din Hamburg, doar pentru Europa, sunt fabricate zilnic 500.000 de unitati de NIVEA Creme care cantaresc 50 tone
  • NIVEA va ”ajunge” pe luna in 2020: daca toate cutiile de NIVEA Creme produse pana atunci ar fi puse una peste alta, ele ar forma o coloana egala cu distanta de la Pamant la Luna

*Sursa: Euromonitor International Limited, NIVEA ca nume global de brand in categoriile: Ingrijirea Corpului, Ingrijirea Fetei si Ingrijirea Mainilor; in ceea ce priveste valoarea de vanzare cu amanuntul in 2012.

** Studiul GfK care monitorizeaza intrebuintarea casnica a bunurilor de larg consum 2015. Studiul GfK Panel de gospodarii are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic pentru toate categoriile de produse de larg consum, prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 3.000 de gospodarii, reprezentativ la nivel national.

*** Superbrands este organizatia mondiala care ofera prestigiosul statut de Superbrand, brandurilor evaluate de catre un juriu larg de personalitati reprezentative pentru domeniu, denumit Consiliu Superbrands, si validate de consumatori, in urma unui studiu de piata. Criteriile luate in considerare sunt Calitate, Incredere, Diferentiere pe Piata, alaturi de alti indicatori care definesc profilul de consum din diferite piete, la nivel global.

In Romania, studiul este realizat cu sprijinul IPSOS pe un esantion reprezentativ la nivel national. Brandurile prezentate in aceasta sectiune sunt distinse cu statutul de Superbrand, in urma evaluarii generale a Consiliului Superbrands, precum si a studiului realizat la nivel national in Romania, in 2017 care este axat doar pe brandurile de consum. Selectia de branduri include modele de succes in branding, marketing, comunicare si business in sectoarele lor de activitate, fiind inalt evaluate de catre public si de catre specialistii in branding, marketing si comunicare si de reprezentanti la varf ai societatii civile si ai comunitatii de afaceri din Romania.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro