Sari direct la conținut

Înmatriculările de autoturisme electrice au explodat în România. Care sunt cele mai populare autoturisme propulsate 100% cu baterii

HotNews.ro
Masina electrica, Foto: John Walton / PA Images / Profimedia
Masina electrica, Foto: John Walton / PA Images / Profimedia

Înmatriculările de autoturisme electrice noi din România au înregistrat o creştere spectaculoasă în luna mai, cu ajutorul Programului Rabla, care a demarat la finele lunii martie. Cu un volum aproape dublu faţă de anul anterior, maşinile propulsate 100% cu baterii au depăşit în premieră pragul de 10% din totalul pieţei de autoturisme noi, în luna mai, şi au înregistrat un procent de 9,1% pe primele cinci luni ale anului, relatează Profit.ro, scrie news.ro.

Piaţa de autoturisme electrice din România a înregistrat în luna mai un volum de 1402 autoturisme electrice noi, înmatriculate, potrivit datelor analizate de Profit.ro, cu o creştere foarte mare, de 90%, faţă de cele numai 739 înmatriculate în urmă cu un an.

Cauza principală este startul Programului Rabla şi decalajul de aproximativ o lună faţă de anul anterior, pe fondul ieşirii din criza de semiconductori, situţie care a condus la livrări foarte mari de automobile din partea producătorilor, pentru comenzi făcute în lunile anterioare şi care aşteptau doar aprobarea din Rabla.

Faţă de luna mai din 2022, când singura vedetă era Dacia Spring, în timp ce modelele de import erau ca şi inexistente (cele mai vândute modele de import, electrice, au fost Hyundai Kona, VW e-Up şi Tesla Model 3, dar cu volume foarte mici), anul acesta s-au remarcat livrările mari ale Model Y (118 unităţi), Model 3 (114 unităţi), ambele de la Tesla, precum şi Renault Megane E-Tech (97 unităţi).

În clasamentul lunii s-au mai aflat, pe locurile următoare, VW e-Up, VW ID.3, Hyundai Kona şi VW ID.4.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro