Nori in forma de Mickey Mouse sau de simboluri electorale – ultima descoperire in publicitatea outdoor
Imagineaza-ti ca-ti ridici privirea spre cer si vezi nori albi, pufosi, in forma de Mickey Mouse sau a „M”-ului de la McDonald’s: bine ai venit in noua era a advertisingului!
O firma americana specializata in realizarea efectelor speciale a venit cu ideea de a crea nori din spuma, conform telegraph.co.uk. Acestia, numiti Flogos, au forma logo-urilor companiilor si se pot ridica in aer pana la 6.000 de metri.
Norisorii, cu o marime de circa 1,5 metri, sunt facuti din balonase foarte mici de sapun umplute cu heliu si pot pluti circa 50 de kilometri inainte de a se evapora.
Francisco Guerra, a carui companie – Snowmasters Inc – fabrica zapada falsa pentru filmele hollywoodiene, este cel din spatele Flogo-urilor. A construit un aparat care poate da spumei orice fel de forma, lansand apoi logo-ul spre cer. Aparatul poate fabrica patru forme diferite pe minut.
Conceptul a atras deja atentia companiei Walt Disney, Guerra fiind solicitat sa creeze nori in forma de Mickey Mouse, pe care sa-i lanseze deasupra parcului de distractie Disney World, din Florida.
„Flogo-urile sunt un mod revolutionar de a promova produse, servicii sau evenimente. Este socant sa te uiti in sus si sa vezi un logo deasupra capului. Pot zbura kilometri intregi si dureaza destul de mult. Secretul sta in formula chimica si in echipamentul pe care il folosim”, a spus Guerra.
„Norii pot pluti la diverse inaltimi, in functie de cantitatea de heliu si de oxigen continuta. In medie, se inalta pana la 90-150 de metri, dar pot ajunge si la inaltimi mai mari sau mai mici, in functie de dorinta clientului”, a mai adaugat Guerra.
Acesta insista ca Flogo-urile nu afecteaza mediul inconjurator pentru ca sunt facuti doar din apa, aer, heliu si un agent de saponificare. Testele au aratat ca norisorii se sparg exact ca baloanele de sapun si ca se distrug in contact cu o cladire sau un copac, uneori lasand in urma un praf alb care se duce daca sufli peste el.
Fransizele Ligii Nationale de Baseball, un politician inscris in campania prezidentiala, precum si alte companii aflate in topul american al celor mai profitabile firme – „Fortune 500” – s-au aratat interesate de aceasta idee.