Nota 10 la scoala devine nota 5
Agentia Romana pentru Asigurarea Calitatii in Invatamintul Preuniversitar (ARACIP) vrea sa reintroduca notarea de la 1 la 5.
Reprezentantii Agentiei care evalueaza scolile vor sa inlocuiasca actualele cataloage de note cu fise de evaluare intocmite in functie de competentele elevilor. Pentru a nu aparea diferente prea mari intre elevi, evaluarea ar urma sa fie facuta cu note de la 1 la 5, calificative sau aprecieri cu „da“ si „nu“.
„Asa se practica aproape peste tot in lume la ciclul primar. Pentru noi, parerea mea este ca ar trebui sa se introduca la nivelul educatiei de baza si eventual in invatamintul obligatoriu“, spune Serban Iosifescu, presedintele ARACIP. Propunerea Agentiei va intra in dezbatere publica in rindul profesorilor, elevilor si parintilor incepind cu anul viitor.
Catalog pe cap de elev
„Prin sistemul actual de notare adunam mere cu pere. Adunam pentru a face media generala notele de la matematica cu cele de la desen. Ca parinte ma intereseaza daca copilul meu stie sa citeasca bine si daca nu stie sa scrie bine. Dar daca copilul meu are nota 8, eu inteleg ca el este bun la toate si atit, pentru ca nu stiu cit la suta din nota reprezinta citirea sau scrierea.
Important este ce se afla in spatele acestor conventii de notare, care poate fi nota, steluta sau bulinute“, explica Serban Iosifescu.
„Vrem sa se introduca fisele de evaluare a unui elev pe fiecare competenta in parte si pe discipline, care pot fi sub forma unui caiet cu doua rubrici semestriale“, a mai spus seful ARACIP. O alta propunere este scoaterea repetentiei, pe motiv ca, „in multe scoli din lume, elevul poate trece in alta clasa si cu nota 1. Iar problema este atunci cind nu depaseste aceasta nota“.
Profii vor note,nu calificative
Unii profesori sint de acord cu notele de la 1 la 5, nu insa si cu calificativele. Ei cer standarde unice de evaluare pentru fiecare nota. „Eu sint adeptul sistemului de notare cu note, ca va fi un sistem de notare de la 1 la 10 sau de la 1 la 5, dar bazat pe niste standarde de evaluare, astfel incit fiecare nota sa aiba in spate justificarea.
Personal nu sint adeptul calificativelor“, a declarat Lixandru Florin, directorul Scolii nr. 45 din Capitala.