Sari direct la conținut

Noua taxă auto, de domeniul istoriei? Guvernul NU a reușit să găsească o formulă care să nu poată fi atacată în justiție

HotNews.ro
Noua taxă auto, de domeniul istoriei?  Guvernul NU a reușit să găsească o formulă care să nu poată fi atacată în justiție

Guvernul nu a reușit să găsească o formulă matematică pentru a introduce o nouă taxă auto care să nu mai poată fi atacată în justiție, cum s-a întâmplat de fiecare dată în ultimii ani, cu decizii în defavoarea autorităților, astfel că parcul auto național va fi stimulat spre înnoire prin intermediul Programului Rabla, a anunțat la Craiova ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, citată de profit.ro. Ministrul nu a spus că se va renunța de tot la introducerea unei taxe, dar din declarații așa pare că se va întâmpla.

„În grupul de lucru, din care fac parte inclusiv conducătorii și multe dintre ministerele abilitate, nu au reușit să găsească formula matematică, astfel încât să nu poată fi atacabilă în justiție, așa cum s-a întâmplat cu toate celelalte taxe de poluare, inclusiv cu timbrul de mediu”, a spus astăzi ministrul Mediului, indicând că Guvernul se va concentra asupra înnoirii parcului auto național prin Programul Rabla.

La începutul anului autoritățile analizau structura parcului auto, încadrând toate autovehiculele în funcție de mai multe criterii, respectiv emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechimea, dar nu definitivaseră încă formula de calcul al valorii taxei.

Reamintim că pe parcursul lui 2018 oficialii de la Mediu au spus de mai multe ori că se lucrează la o noua versiune de taxă auto, dar se căuta o variantă care să nu poată fi contestată.

Noua contribuție auto urma să fie fundamentată pe următoarele criterii: emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechimea. Deși grupul nu a prezentat o variantă de calcul pentru alternativa la fosta taxă auto, a discutat mai multe variante de reformulare a legislației printr-un sistem conform cu legislația UE, dar care să atingă și obiectivele de mediu.

În România sunt înmatriculate 6,4 milioane de autoturisme dintre care sub 550.000 au cel mult cinci ani vechime și peste 3 milioane au peste 15 ani vechime, arată datele DRPCIV. În doi ani ponderea mașinilor mai vechi de zece ani a crescut de la 71%, la 79%.

Timbrul de mediu a fost scos la 1 februarie 2017 și de atunci au venit în medie peste 40.000 de mașini second-hand lunar și datorită lor și vânzărilor de mașini noi parcul auto a crescut cu aproape 20%.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro