Întrebarea pe care o evită toată lumea: Mai merită să facem metrou până la aeroportul Otopeni sau nu?
Pe 2 mai 2023, a fost semnat contractul cu o asociere de constructori turci pentru secțiunea Băneasa-Otopeni a magistralei M6, cu promisiunea că lucrările încep chiar din luna iunie, iar românii vor putea circula cu metroul spre „Henri Coandă” începând din 2027.
Legătura de infrastructură dintre Capitală și cel mai mare aeroport al României a fost mereu un cartof fierbinte în domeniul transporturilor. A durat 31 de ani după căderea comunismului și a fost nevoie de presiunea organizării unui campionat european de fotbal pentru ca o legătură rapidă de tren între aeroportul Otopeni și București să ia naștere, iar Capitala să fie conectată cu aeroportul și prin altceva decât o șosea.
De ani de zile, pe hârtiile cu planuri de extindere a infrastructurii bucureștene a existat însă mereu și un proiect concurent: linia de metrou spre Aeroportul Otopeni. Iar aici, tot din timpuri pierdute în negura istoriei politice, a existat mereu și o ruptură importantă între specialiștii în mobilitate urbană și politicienii de la vârful Ministerului Transporturilor.
Mai merită făcută o linie de metrou până la aeroportul din nordul Capitalei sau nu?
Citește continuarea pe Panorama.ro.