Sari direct la conținut

Numarul clientilor nemultumiti ai Volksbank a depasit 3000. Primii 400 se intalnesc duminica intr-o sala inchiriata, invitand la discutii si oficialii BNR

HotNews.ro

Clientii Volksbank au inchiriat o sala de 400 de locuri unde se vor intalni la sfarsitul acestei saptamani, lista cu participantii fiind inchisa inca de acum cateva zile. “Acum suntem peste 3000 de oameni. Cand am pornit ma gandeam ca o sa fim vreo 50-100 de persoane oarecum naive care cer Volksbank sa respecte legile din Romania. La prima intalnire am programat sa fim 40, s-au inscris 100. Acum, la cea de-a doua, am fost nevoiti sa inchidem lista la 400, din cauza capacitatii salii. E vorba de sala de festivitati a unui liceu din Capitala, pe care am inchiriat-o pentru cateva ore pentru a ne pune la punct strategia“ a declarat unul dintre membrii comunitatii clientilor. Ei au invitat si oficiali ai Bancii Nationale, fara ca acestia sa confirme participarea. De altfel, cel mai celebru client al Volksbank este chiar Guvernatorul BNR Mugur Isarescu, care a avut un credit ipotecar la banca austriaca de circa 200.000 de euro, lichidat recent.

  • Comunitatea clientilor Volksbank- model pentru celelalte grupuri de discutii

De altfel, Volksbank are printre clienti mai multe persoane din BNR fie in calitate de deponenti, fie ca imprumutati. “Ne dorim mult sa vina si domniile lor pentru ca BNR este cea care raspunde de supravegherea bancara. Am citit interviuri recente date de reprezentantii Bancii Nationale, in care admiteau ca bancile au sarit calul si ca nu au fost fete mari, dar cu toate astea abuzurile bancherilor au continuat”, a mai spus reprezentantul clientilor.

Comunitatea clientilor Volksbank este cea mai ridicata ca numar, fiind luata drept model pentru celelalte grupuri de discutii ale clientilor bancari. Ei au semnat in buna parte contractele de asistenta juridica pentru a actiona in instanta Volksbank, insa nu din cauza Ordonantei 50/2010, ci pentru abuzuri legate de calculul dobanzii si al comisioanelor. De asemenea, au notificat BNR nemultumirile lor, asteptand ca “judecatorul” pietei bancare sa intervina cu cateva clarificari. In Romania, banca austriaca a mai fost tinta unor atacuri voalate venite chiar din partea Guvernatorului. Surse din cadrul grupului intentioneaza chiar sa il propuna ca membru de onoare pe Mugur Isarescu, clientul nr 1 al Volksbank pana in aceasta iarna, cand a returnat imprumutul luat de la bancherii austrieci.

  • Pozitia bancii pe plan international. Zvonuri de fuziune

Pe plan international, pozitia Volksbank nu pare sa fie foarte solida, presa straina vorbind despre o posibila retragere a bancii de pe piata ucraineana sau despre dificultatile in achitarea unei transe de 300 de milioane de euro din imprumutul primit de la statul austriac. Banca mai este citata intr-un raport al Reuters referitor la dobanzila mari practicate pentru descoperitul de cont. In plus, zeci de clienti ai bancii din alte state se plang de modul in care au fost tratati de banca austriaca. Exista de asemenea zvonuri privind negocieri intre Raiffeisen Zentralbank (RZB) si Volksbank, in vederea unei fuziuni intre cele doua mari banci austriece. Problemele Volsbank tin mai degraba de nivelul capitalului, care nu mai face fata cresterii provizioanelor pentru credite neperformante. RZB detine deja 6,1% din Volksbank si ambele banci au fost sprijinite in 2009 de guvernul austriac. In tara, cinci judecatori ieseni au intentat proces bancii, cerand anularea unor clauze abuzive.

Banca austriaca a inregistrat pe piata locala un avant foarte puternic in anii de dinaintea crizei, cand au atacat agresiv piata imobiliara. Potrivit fostului CEO Gerald Schreiner, Volksbank a avut in Romania cel mai mare profit trimestrial din istoria sa, in primavara 2009. Pretul acestui profit iese acum la iveala.

  • O disputa mai veche intre BNR si Volksbank. Remember

Volksbank a mai facut obiectul unei dispute publice in 2008, dupa ce a trimis informari catre toti clientii care aveau un credit, ca vor plati in 2009 rate mai mari fata de cele prevazute in graficele de rambursare,

scrisoare_1_Volksbank_oct_08

scrisoare_1_Volksbank_oct_08

Foto: Hotnews

scumpirea creditelor fiind pusa pe seama politicii monetare a Bancii Nationale a Romaniei.

Guvernatorul Mugur Isarescu, a iesit public in februarie 2009, declarand ca banca centrala a luat masuri „drastice” impotriva conducerii unei institutii de credit, fara a mentiona insa la ce banca se refera. Seful BNR a subliniat ca motivul pentru care respectiva institutie de credit a fost pedepsita a fost constituit de cele 40.000 de scrisori transmise catre clienti, prin care ii anunta ca mareste dobanzile la credite din cauza ca banca centrala nu relaxeaza politica monetara. Aceeasi institutie de credit, care a trimis 40.000 de scrisori in luna octombrie, a trimis in vara 20.000 de scrisori prin care isi prezenta o oferta de credit doar cu buletinul, sustinea Isarescu. „Masurile au fost drastice, dar nu in sensul destituirii, pentru ca o banca tot timpul trebuie sa aiba un conducator. S-a solicitat actionarului punerea in ordine la nivelul conducerii bancii pentru instabilitate emotionala. Cand am fost intrebat de ce sunt asa dur eu le-am raspuns ca sunt un ecologist si cand ati trimis 20.000 de scrisori ati taiat 4 copaci, iar cand ati trimis 40.000 de scrisori ati taiat 8 copaci”, a spus Isarescu. Guvernatorul Bancii Centrale a mai explicat ca efectul scrisorilor trimise catre clientii bancii a fost „devastator si a pus toata tara pe jar”. Oficialii Volksbank au negat atunci ca ar fi fost vorba despre banca lor.

Din sesizarile clientilor:

Bogdan, Bucuresti

Acum cateva zile cand m-am dus la discutii cu directoarea sucursalei, la un moment dat au observat ca nu avea datele mele actualizate (desi eu le-am actualizat in sucursala in primavara) si i-a cerut administratorului de cont sa-mi aduca tipizatele sa le completez avand in vedere ca mi-am schimbat buletinul…..toate bune numai ca in momentul in care m-am uitat in hartiile aduse printre ele era si o foaie cu referire la CGA ……binenteles ca mi-am iesit din pepeni spunandu-le ca CGA nu are nici o legatura cu actualizarea datelor din sistem.

Au inceput sa dea din colt in colt …ca erau in acelasi folder si ca din greseala au dat print la toate…..s-au linistit cand a venit doamna de la receptie care verificase si le-a gasit semnate pt ca au inceput sa zambeasca unii la altii….avand in vedere ca era si CGA semnat….

Cand am plecat mi-a pus la dispozitie textul CGA si un extras din Monitorul Oficial de care in momentul cand am semnat CGA la inceputul anului nici nu mi-au amintit.

Irina, Piatra Neamt

un exemplu este si faptul ca la unele sucursale clientii primesc AA personaliza, semnat, stampilat fara nici un fel de probleme, la alte sucursale ti se da doar semnat, la altele fara semnatura si stampila, iar alte sucursale nu dau AA deloc personalizate. un haos, fiecare sucursala face cum o taie capul.

eu, la piatra neamt, am cerut stampila pe AA pers, am fost refuzata, apoi am cerut stampila pe adresa de inaintare si functionarul a dat telefon sa intrebe pe altcineva „tu pui stampila pe adresa?” apoi am primit stampila. a doua zi, cand am revenit sa cer stampilarea tuturor paginilor AA, conform cominicatului ANPC, am fost refuzata categoric, chiar daca le-am spus ca alte sucursale asa fac. deci haos.

raspuns BNR

raspuns BNR

Foto: Hotnews

Cristina, Bucuresti

Eu n-am primit nicio notificare. Am fost azi 14.09. la sucursala Buzesti, ora 17:10 si am solicitat AA pt. studiu, dupa ce am stat o ora la coada. Am fost intrebata daca doresc AA personalizat si daca am primit notificarea. Am raspuns nu la ambele intrebari asa ca am primit AA nepersonalizat si notificarea in copie fara numar de iesire. Le-am luat si n-am semnat nimic. La creditul in 2007 cu dobanda fixa mi s-a spus ca e conform OUG 50 si nu am de ce semna AA, la cel cu dobanda variabila din 2008 va trebui sa semnez AA.

Interesant a fost ca personalul s-a plans de organizarea interna a bancii, in sensul ca in apropiere mai exista 2 unitati VSB care nu lucreaza cu clientii si nu intelegeau de ce conducerea bancii nu a organizat aceasta actiune de semnare.

Paul, Oradea

Daca cerinta verbala de a mi se semna, stampila si inregistra AA personalizat (macar atat) oferit la Sucursala Oradea, Pta Independentei marti, 14 septembrie 2010, a fost refuzata de catre ofiterul de credite pe motiv ca acesta ‘nu reprezinta nimic’ decat daca il semnam pe loc ambele parti, ma declar abuzat in legatura cu AA.

In baza carei legi sau ordonante pot cere semnarea, stampilarea, etc. a AA? Ca simpla precizare a recomandarilor ANPC a fost primita cu un zambet ironic.

Ionut, Bucuresti

Eu m-am lovit de refuzul bancii de a elibera AA-ul personalizat, reprezentantul bancii motivand ca nu l-a primit din centrala.Nici la insistentele mele, argumentate de OUG 50/2010 nu mi-a putut prezenta AA-ul personalizat.

S-a intamplat astazi, 14.09.2010, ora 10:00, la agentia Brancoveanu.

Mentionez ca in data de 09.09.2010 am depus o notificare la aceeasi agentie prin care solicitam eliberarea AA-ului personalizat cat mai curand, fara a primi, pana in acest moment nici un raspuns.

Beatrice, Bucuresti

A) Pt.contractele de credit ale celor trecuti pe euribor in toamna 2009 nu exista inca AA transmis din centrala catre sucursale + oferta aferenta

B) Contractele pe LEI – inteleg ca e aceeasi problema, lipsa AA

Mihai, Bucuresti

Astazi am fost la Banu Manta in jurul orelor 14-15 sa iau AA de la 3 credite:

1. credit in EUR semnat in 2005 (8%p.a. fara CR).

Am primit raspuns ca inca nu s-a stabilit AA pentru acel tip de credit.

2. credit in EUR semnat in 2007 (5,59% dobanda fixa, fara CR)

Am primit raspuns ca nu au conventia de credit, ca a solicitat-o la arhiva si mi-a zis sa revin.

Culmea este ca la acest credit chiar vroiam sa semnez AA, pentru ca era clar specificat in contract ca are dobanda fixa si nu avea CR.

3. credit in EUR semnat in 2007 cu un AA semnat la sfarsitul lui 2009 (5,59% variabila, 0,192% CR).

Initial a vrut sa-mi scrie AA dupa conventie (fara sa tina seaman de AA din 2009, ceea ce presupunea sa-mi considere dobanda fixa si nu variabila). Mi-ar fi convenit, dar oricum aveam CR de care vreau sa scap, asa ca i-am zis ca mai e un AA.

Asa ca mi-a zis iar ca solicita dosarul meu de la arhiva si sa revin.

Ceea ce mi s-a parut nostim a fost ca, la intrebarea mea cand ar avea toate datele disponibile ca sa poata sa-mi dea AA, mi-a raspuns ca nu stie si ca „sa revin cu un telefon”. In tot timpul in care am vorbit cu ea, a sunat telefonul de vreo 5-6 ori fara sa raspunda. Asa ca i-am atras atentia ca oricum n-are rost sa „revin cu un telefon” ca nu raspunde nimeni. Mi-a zis sec sa revin.

In conditiile in care am asteptat cam o ora pana mi-a venit randul, asta in conditiile in care sunt sigur ca multi au lasat pe ultima zi semnatul/refuzatul AA, sunt curios de cate ori ar trebui sa „revin” la banca si cate ore sa pierd de fiecare data pentru a obtine acele AA.

Cristina, Suceava

Pe 13.09.2010, ora 16.30 sucursala Suceava, am solicitat AA personalizat si mi s-a comunicat ca nu-i permite sistemul. Am fost programata maine la ora 11…

Anca, Buzau

Abuz la VB sucursala Buzau, Luni 13.09.2010, in jurul orei 10:30:

– am fost sa iau AA, sa las rasp meu de refuz al notificarea vb, sa iau extrasurile de cont de la inceput creditarii pana in prezent si graficul de rambursare curent;

– am obtinut toate docs necesare, mai putin graficul de rambursare curent; l-am solicitat de 3 ori si de 3 ori mi s-a refuzat punerea lui la dispozitie, asta in cond in care AA este personalizat, semnat, si chiar stampilat cu stampila rotunda pe prima foaie in care imi comunica fapt ca imi da AA1. motivele invocate de vb (ca refuz la solicitarea mea de a-mi da scadentarul curent), exact in aceasta ordine: nu s-a emis; nu l-au primit inca; il are,dar nu mi-l da decat dc semnez AA.

primind exstrasurile de cont, le-am luat la studiat si ce am observat: iulie+august 2010 comis de risk, iar in sept 2010: comis de adminstrare, care de altfel are exact valoarea cr din scadentarul initial (cel dat cd am luat creditul in iunie 2008).

precizez fapt ca eu am platit un comision de administrare garantii (in suma totala de EUR 200) la data cd am incheiat conv de credit, adica pe 09.06.2008 si care apare in conv de credit la CS; iar in CG, la comision de administrare spune ca modul de calcul si cond de plata ale acestuia se stabilesc in CS.

maine dim merg iar la vb ptr le lasa rasp meu de refuz AA1 personalizat + solicitarea de a-mi scoate din conv ce credit clauzele abuzive, cr etc.

acum nici nu stiu cum sa fac cu grafic asta de rambursare curent (o sa mentionez in rasp meu de refuz AA1 ca nu mi s-a dat desi l-am solicitat de 3 ori, dar tot de atatea ori am fost refuzata, subliniindu-mi-se ca il voi primi doar dc voi semna AA1).

pot sa fac si plangere la OPC referitor la refuzul lor de a-mi pune la dispozitie scadentarul curent, cu mentiunea ca mi-au luat cr pana in sept 2010, iar in sept 2010, mi-au luat comision de administrare?

tu ce ma sfatuiesti sa fac? mi-e sa nu zica vb ca daca nu am semnat grafic de rambursare curent, inseamna ca il accept si deci accept si AA1 (dar ptr AA1 maine dim ma prezint la vb sa le las rasp meu de respingere AA1).

Valerica, Bucuresti

Eu am patit acelasi lucru azi. Nu vroiau sa-mi semneze si sa-mi dea numar de inregistrare la AA.

Preventiv, cand am intrat in banca, i-am spus domnului jurist, sau ce o fi, ca asa mi-a fost prezentat, ca am venit cu notificarile gata scrise: catre VB si ANPC si ca abia astept sa nu-mi dea AA. In paranteza fie spus, in 2 saptamani am pus 3 notificari la ANPC si nu le-a picat bine deloc.

Cand au auzit cum pun problema, si-au amintit ca l-au redactat deja si dupa ce am refuzat sa-l iau nesemnat si stampilat cu stampila rotunda pe toate paginile si nr de inregistrare, scotand la vedere notificarea sa-mi dea nr de inregistrare pe ea, problema s-a rezolvat instant.

Catalin, Bucuresti

Sucursala SMB, doamna directoare nu doreste sa-mi puna la dispozitie un scadentar, imi spune ca merge sistemul, insa sa merg la ofiterul de credite cu care am semnat ( a schimbat locatia la Piata Operei ) ca ea nu semneaza pe scadentarul meu. Nu doreste sa-mi puna la dispozitie AA personalizat, si nu a dorit sa-mi dea un extras de cont, pe data de 11.09, ( pe 10 am avut scadenta ).

Viorel, Bucuresti

In urma notificarii (07.09.2010) de catre mine prin care am cerut eliminarea comisionului de risc si a clauzelor abuzive, banca mi-a raspuns trimitandu-mi prin posta „clasica” oferta si 2 AA draft (am 2 credite in CHF).

In urmatoarea notificare (13.09.2010) le-am cerut sa-mi puna la dispozitie AA personalizate care sa nu includa oferta pe care mi-au trimis-o, care sa fie in concordanta cu OUG 50, L 193/2000, ….. si care sa tina cont de notificarea mea anterioara.

M-au sunat in aceeasi zi dupa o ora spunandu-mi ca AA personalizat e gata; cand am ajuns la VB (Dr. Taberei) mi-au dat cele 2 AA person. corespunzatoare contractelor, nesemnate si nestampilate si 2 planuri de ramb. semnate si stampilate pe fiecare pagina

Cu toate ca am cerut, directoarea nu a vrut sa semneze pe AA, dar la insistentele mele a intocmit o adresa in care a specificat ca mi-a pus la disp. AA person.,si in anexa graficele de ramb. si lista de tarife si comisioane a VB.

A semnat totusi pe primele pag. ale AA person. si a scris „Anexa la adr. nr….din ….

Am revenit cu o notificare (14.04.2010) in care am scris ca nu accept AA in acea forma si sa tina cont de notificarile mele anterioare

Am revenit cu o a 2 notif. in care am mentionat ca AA nu sunt semnate si stamp. pe fiecare pag., ca directorul a spus ca AA person. nu sunt doc. oficiale si de aceea nu semneaza, ca am rezerve privind autenticitatea lor si ca ii rog sa-mi puna altele la disp. conform cu recomandarile ANPC.

Toate notif. au stampila cu nr de iesire a bancii . Maine trec pe la banca si pe la ANPC.

Adriana, Bucuresti

Au fost atat de multe cat nu imi mai aduc aminte data exacta pentur fiecare – doar perioada

Din 26 august cand am primit notificarea nu modificarile am facut 10 drumuri la VB pentru a putea primi AA-ul cu numele meu pe el. Practic, l-am primit in data de 10.09.2010

In plus, domnisoara director adjunct Dana nu mai stiu cum de la VB Buzesti mi-a explicat ca extrasul de cont este contra cost, incercand sa ma sfatuiasca sa nu il mai cer.

Insa nu a gasit acest cost explicat si in lista de tarife din pacate pentru domnia sa drept urmare s-a calmat.

Oricum, asta mi s-a parut culmea…. culmilor. Asta se intampla asa cum am spus la VB Buzesti in perioada 26.08.2010 – 10.09.2010 Sa vedem ce mai zic saptamana asta ca s-a intors Big Chief din Austria

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro