O banca amana sa despagubeasca o persoana, victima unei fraude cu cardul
In urma publicarii articolului „2009 a adus aproape zilnic cate o infractiune cu carduri bancare. Banca te despagubeste, dar nu in orice conditii” un cititor ne-a scris ca trece printr-o situatie similara cu cea descrisa in material, dupa ce cardul sau a fost folosit fraudulos pentru tranzatii online in valoare totala de peste 6000 lei. Banca refuza sa il despagubeasca motivand ca asteapta o solutionare a Politiei, iar sesizarile la BNR si Protectia Consumatorului nu au avut niciun efect pana in prezent.
Serban P. a descoperit in data de 13 septembrie 2009, in urma consultarii online a extrasului de cont, ca in perioada 20 august – 10 septembrie 2009 de pe cardul sau au fost efectuate noua tranzactii frauduloase in valoare totala de aproape 5.000 de lei. Acesta si-a blocat cardul de debit in aceeasi zi, cand pe extrasul de cont aparea blocata suma de 2656,72 lei aferenta unor tranzactii efectuate dar nedecontate, pe care nu le recunostea decat partial.
In ziua urmatoare, prima zi lucratoare dupa constatarea prejudiciului, a depus un refuz de plata pentru tranzactiile nerecunoscute si a depus o plangere la Politie. In notificarea adresata bancii, el a aratat ca a fost victima unei fraude bancare, precum si faptul ca in perioada respectiva nu a fost in tara si a avut tot timpul cardul asupra lui.
Reprezentantii bancii i-au transmis lui Serban P. ca tranzactiile au fost initiate din Romania catre un comerciant din tara, acestea fiind efectuate prin furnizarea tuturor elementelor de siguranta ale cardului.
Ulterior datei de 13 septembrie, prin monitorizarea contului, acesta a observat marirea prejudiciului la suma de 6162,14 lei ca urmare a decontarii altor doua tranzactii efectuate anterior blocarii cardului, iar in data de 23 septembrie a depus un refuz de plata aditional pentru aceste tranzactii.
Totodata, in data de 29 septembrie, Serban P. primit o scrisoare de la o companie canadiana numita “Network Solutions”, specializata in intermedierea platilor online, care il anunta ca datele sale au fost obiectul unei scurgeri de informatii din serverele proprii.
La aproximativ doua luni dupa depunerea reclamatiei, in data de 19 noiembrie, banca i-a transmis lui Serban P. ca prejudiciul nu ii va fi returnat pana la o rezolutie finala a Politiei, dupa ce in 8 noiembrie Biroul de Combatere a Crimei Organizate il anuntase ca dosarul sau a fost inaintat catre Parchet.
In urma sesizarii pagubitului, la sfarsitul lunii decembrie, Directia de Supraveghere din cadrul Bancii Nationale a Romaniei a solicitat conducerii bancii verificarea cazului lui Serban P.