O bancă uriașă taie 4.000 de posturi și o înlocuiește cu Inteligența Artificială: „Ne așteptăm ca reducerea forței de muncă să provină din uzura naturală”

Cea mai mare bancă din Singapore, DBS, a declarat că se așteaptă să reducă aproximativ 4.000 de posturi în următorii trei ani, pe măsură ce inteligența artificială (AI) va prelua mai multe sarcini îndeplinite în prezent de oameni, scrie BBC.
Măsura va afecta personalul temporar și contractual, a declarat un purtător de cuvânt al băncii, reducerea forței de muncă provenind din „uzura naturală” pe măsură ce proiectele sunt finalizate.
Personalul permanent nu este afectat de reduceri. Directorul general demisionar al băncii, Piyush Gupta, a declarat, de asemenea, că se așteaptă să creeze aproximativ 1.000 de noi locuri de muncă legate de IA.
Astfel, DBS este una dintre primele bănci importante care oferă detalii cu privire la modul în care IA îi va afecta operațiunile.
Compania nu a spus câte locuri de muncă vor fi reduse în Singapore.
„În următorii trei ani, preconizăm că IA ar putea reduce nevoia de a reînnoi aproximativ 4.000 de angajați temporari/contractuali pe cele 19 piețe ale noastre care lucrează la proiecte specifice”, a declarat purtătorul de cuvânt al DBS.
„Ca atare, ne așteptăm ca reducerea forței de muncă să provină din uzura naturală, pe măsură ce aceste roluri temporare și contractuale vor fi finalizate în următorii câțiva ani.”
DBS are în prezent între 8.000 și 9.000 de lucrători temporari și contractuali. Banca are în total aproximativ 41.000 de angajați.
„Astăzi implementăm peste 800 de modele de inteligență artificială în 350 de cazuri de utilizare și ne așteptăm ca impactul economic măsurat al acestora să depășească 1 miliard S$ (745 milioane $; 592 milioane £) în 2025”, a adăugat el.