Sari direct la conținut

O companie canadiana a conceput un soft care sa-i impiedice pe soferi sa vorbeasca la telefoanele mobile in timp ce conduc

HotNews.ro

O companie canadiana a dezvoltat un soft care poate impiedica soferul sa primeasca si sa efectueze apeluri telefonice in timp ce conduce, iar apelantilor li se spune ca cel pe care l-au sunat este la volan, informeaza CNN. Compania trebuie sa bata palma cu operatorii de telefonie mobila din SUA pentru a-si comercializa softul pentru care clientii ar putea plati 10-20 de dolari pe luna/familie.

Softul companiei canadiene Aegis Mobility functioneaza pe telefoane cu sisteme de operare Windows Mobile sau Symbian si foloseste chip-ul GPS al telefonului pentru a detecta miscarea cu ajutorul antenei GSM. Softul trebuie agreat de operatorii mobili, iar Aegis nu a incheiat inca parteneriate cu cei din SUA, insa lucreaza la asta. Canadienii spera ca la inceputul anului viitor vor semna intelegeri si vor putea lansa primele abonamente, la 10-20 de dolari pe luna pentru o familie.

Partea mai interesanta este ca softul poate fi controlat de la distanta prin intermediul unei pagini web astfel ca, spre exemplu, parintii pot afla daca odraslele calca acceleratia mai mult decat e cazul. Acelasi tip de informatii le poate afla si o companie care vrea sa-si monitorizeze angajatii.

Principala idee este de a-i face pe soferi sa renunte la vorbitul la celular cand conduc, iar softul face telefonul aproape complet inutilizabil in timpul condusului. Cei care incearca sa-l sune pe sofer vor auzi un mesaj vocal in care li se comunica faptul ca cel apelat este la volan. Utilizatorii preferentiali pot lasa un mesaj vocal de urgenta care e trimis apoi la destinatar imediat.

Studii facute in SUA arata ca vorbitul la mobil a fost cauza a 7% dintre coliziunile de pe sosele. Sunt state americane in care e ilegal sa vorbesti la telefon in timp ce conduci, insa sunt permise solutiile stil hand-free. Studiile au aratat ca dispozitivele „maini – libere” nu sunt solutii grozave, pentru ca e mult mai periculos faptul ca soferul isi muta atentia de la drum, la convorbire, decat ca ia o mana de pe volan.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro