Sari direct la conținut

O companie japoneză a început să folosească inteligența artificială pentru a depista pisicile stresate

HotNews.ro
O companie japoneză a început să folosească inteligența artificială pentru a depista pisicile stresate
Inteligența artificială și-a găsit o nouă întrebuințare, FOTO: Andrew Harnik / Getty images / Profimedia

O companie japoneză numită Rabo, care produce o zgardă inteligentă pentru pisici și folosește sloganul „Pentru că nouă vieți nu sunt niciodată suficiente”, a început să utilizeze inteligența artificială (A.I.) pentru a monitoriza nivelul de stres al felinelor, relatează The Register.

Rabo a denumit zgarda sa inteligentă cu pandativ „Catlog_” și o vinde la prețul de 14.850 yeni (102 dolari), deși în prezent se află la reducere, fiind disponibil pentru jumătate din acea sumă.

Dispozitivul poate detecta când o pisică mănâncă, bea apă, doarme, aleargă, merge sau se toaletează. Rabo trimite informațiile despre aceste activități către o aplicație pentru smartphone care le permite proprietarilor japonezi de pisici să-și monitorizeze animalele de companie de la distanță.

Catlog_ poate de asemenea să urmărească localizarea pisicilor, în cazul în care acestea se îndepărtează de casă.

Săptămâna trecută, Rabo a adăugat funcționalitatea de a folosi datele colectate pentru a calcula un „scor de stres” pentru pisici. Compania calculează gradul de stres al felinelor prin analizarea modificărilor în comportamentul lor de îngrijire (toaletare), ritmului respirator în repaus și datelor legate de somn pe o perioadă de 30 de zile.

Compania spune că instrumentul său A.I. a fost antrenat cu date de la zeci de mii de pisici

Președinta și directoarea generală a Rabo, Yukiko Iyo, a declarat pentru publicația japoneză Nikkei că firma sa folosește inteligența artificială pentru a evalua stresul la pisici, bazându-se pe 10 miliarde de puncte de date colectate de la zgardele inteligente purtate de peste 46.000 de pisici.

Dacă inteligența artificială a celor de la Rabo detectează semne de stres la o pisică, stăpânii primesc o alertă în aplicația companiei.

Compania sugerează că produsele sale îi vor ajuta pe proprietarii de pisici să consulte medicii veterinari în timp util, în loc să lase afecțiunile feline să se agraveze, ceea ce va contribui la o viață mai fericită atât pentru animale, cât și pentru oameni.

Abonați-vă la „Rațiunea, înapoi!”
Newsletterul săptămânal în care jurnalistul Gabriel Bejan explică cele mai importante evenimente din politică, economie și actualitate internațională.
Interviuri cu experți, reportaje exclusive și analize care pun lucrurile în perspectivă.