O criză de ardei chili a făcut sosul Sriracha mai „iute” decât acțiunile Bank of America, Coca-Cola sau Pfizer
O penurie de sos iute Sriracha a făcut ca sticlele să fie vândute pe internet în Statele Unite cu peste 70 de dolari, un preț mai mare decât cel al acțiunilor unor companii ca Bank of America, Coca-Cola sau Pfizer, relatează Markets Insider.
Situația înregistrată în ultimele luni se datorează faptului că Huy Fong Foods, compania care produce sosul și alte condimente populare în SUA, se confruntă cu probleme de aprovizionare cu ardei iuți chili din cauza secetei extreme.
„Din păcate acest lucru este în afara controlului nostru iar fără acest ingredient esențial nu putem produce niciunul dintre produsele noastre (Chili Garlic, Sambal Oelek, și Sriracha Hot Chili Sauce)”, a afirmat compania încă de anul trecut într-o scrisoare în care a explicat consumatorilor situația.
Yahoo Finance relatează că o sticlă de sos Sriracha a ajuns să fie vândută pe eBay cu 70 de dolari sau chiar mai mult, deși în unele cazuri vânzătorii cer prețuri de-a dreptul absurde, ce se apropie chiar de 1.000 de dolari.
Asta înseamnă că o sticlă de sos iute a ajuns mai scumpă decât acțiunile unora dintre cele mai mari companii din Statele Unite.
De exemplu, prețul unei acțiuni Coca-Cola este de 60,58 de dolari, al uneia Pfzier cu 36,72 de dolari, în timp ce acțiunile Citibank și Bank of America se tranzacționează cu 46,74, respectiv 29,2 dolari.