O mica revolutie in fotbalul profesionist american: Twitter va difuza gratuit 10 meciuri din NFL
Reteaua sociala Twitter va difuza meciuri din campionatul profesionist de fotbal american, in urma unui acord incheiat cu puternica liga NFL, acord care mai „musca” un pic din monopolul marilor canale de televiziune, scrie AFP.
Decisa sa exploreze noi cai pentru a-si majora audienta si veniturile, NFL a decis sa atribuie separat drepturile de difuzare pe internet pentru partidele de joi seara.
Mai multi giganti ai internetului – Facebook, Amazon si Twitter – au fost interesati, precum si operatorul telecom Verizon si televiziunea gratuita CBS.
In cele din urma, contractul a fost acordat Twitter, potrivit unui comunicat publicat marti de NFL, al carei campionat este foarte popular in SUA dar sufera de o slaba vizibilitate in afara acestei tari.
Twitter va difuza zece meciuri in sezonul 2016-17, care vor fi accesibile tuturor internautilor, fie ca au au nu un cont pe reteaua sociala.
Contractul prevedere de asemenea difuzarea de secvente dinaintea meciurilor pe Periscope, platforma de difuzare in direct pe internet achizitionata in ianuarie 2015 de Twitter.
Cea mai prospera liga sportiva din lume s-a aventurat deja dincolo de granitele traditionale ale televiziunii, dupa ce a permis Yahoo! sa difuzeze, gratuit, un meci de campionat in 25 octombrie, o premiera pentru un mare campionat profesionist.
De aceasta data, merge mult mai departe, realizand o coabitare intre Twitter si marile televiziuni americane CBS si NBC, care vor plati fiecare 225 milioane de dolari pe sezon pentru a difuza cate cinci meciuri de joi seara.
Celelalte meciuri de joi vor fi difuzate exclusiv pe canalul ligii, NFL Network.
Suma platita de Twitter un a fost dezvaluita. Potrivit site-ului specializat Re/Code, reteaua sociala ar fi platit cel putin zece milioane de dolari.
Suma mica s-ar putea explica partial prin faptul ca spoturile publicitare difuzate pe CBS si NBC se vor regasi si pe Twitter.
Alegerea Twitter este o surpriza, in conditiile in care Amazon, un alt candidat la difuzarea meciurilor de joi seara, anuntase in urma cu doua saptamani ca a incheiat un acord cu NFL pentru a difuza o serie de emisiuni exclusive despre campionat.
„Twitter este locul unde se deruleaza evenimentele in direct si este deci partenerul potrivit pentru NFL in aceasta noua initiativa de a oferi fotbalul NFL fanilor din intreaga lume”, a comentat Roger Goodell, seful NFL, intr-un comunicat.