Sari direct la conținut

O noua specie de retea sociala: cea doar pentru bogatasi

HotNews.ro

Haideti sa comparam, in lumea reala, o zi la plaja pentru omul de rand si pentru cel care are un cont cu multe zerouri: primul isi va bate capul cu parcarea si toaletele publice, in timp ce bogatasul va lasa valetului cheile de la masina si se va relaxa intr-un sezlong cu rezervare, pe o plaja privata. Online, lucrurile stau cam la fel, arata corbes.com.

Desi odata internetul parea sa fi ramas ultimul loc in care statutul nu conta, elita cauta acum retele prin care sa stabileasca legaturi cu oameni de acelasi rang. Au lasat retelele Facebook si LinkedIn pentru ‘pleava’.

„A durat ceva timp pana cand consumatorii instariti au inceput sa foloseasca retelele sociale, deoarece principala lor ingrijorare era pastrarea informatiilor care au caracter personal”, spune Milton Pedraza, Director al Luxury Institute. Aceasta este o companie din New York care cauta persoane cu un cuvant greu de spus, financiar vorbind, in dezvoltarea domeniilor online.

„Acum vor insa sa profite de toate avantajele retelelor online. Daca inainte puteau socializa doar in cadrul intalnirilor internationale care aveau loc o data pe an, acum pot lua legatura cu oameni asemanatori din Dubai sau din orice alt punct al lumii”, a mai spus Pedraza.

Inscrierea persoanelor cu venituri foarte ridicate in retelele online este in crestere, conform unui sondaj intocmit de Luxury Institute. Daca in 2007 doar 27% dintre cei care incasau mai mult de 150.000 dolari pe an spuneau ca s-au inscris intr-o retea sociala, in 2008 procentul a crescut la 60%.

16% dintre ei foloseau MySpace, 13% LinkedIn si 11% Facebook. „Din pacate, prea multe cereri de prietenie, persoane care, odata adaugate in lista nu mai dau niciun semn, precum si lipsa de intimitate fac ca site-urile exclusiviste sa fie mult mai atragatoare pentru acest target”, spune Pedraza.

O noua specie de retea sociala

Cei avuti se indreapta acum catre un nou tip de retele ultraexclusiviste care au aparut in ultimii ani. Printre ele se numara aSmallWorld, lansata in 2004, Diamond Lounge si Squa.re, ambele lansate in acest an.

Accesul la unele dintre acestea poate fi pe baza de invitatie si in urma unui riguros proces de verificare a nivelului de educatie, al statutului profesional si al numarului de legaturi pe care le ai cu cei de seama ta. Altele, precum Quintessentially sau Squa.re sunt mai lejere, permitand accesul doar pe baza unei invitatii trimise de orice membru al retelei.

„Mi-am dat seama ca exista o comunitate unita de trei lucruri: stau in aceleasi hoteluri atunci cand calatoresc, frecventeaza aceleasi restaurante si au stiluri de viata asemanantoare. Aveau nevoie de o platforma cu ajutorul careia sa schimbe informatii, iar asta era o sansa uriasa, care nu trebuia ratata”, spune bancherul Erik Wachtmeister, cel care a lansat reteaua aSmallWorld.

Aceasta numara 320.000 de membri de pe intreg globul, spre deosebire de 40 de milioane, cat are Facebook. Wall Street Journal numea site-ul lui Wachtmeister drept un „MySpace pentru milionari”.

Odata intrat in aceasta retea, un membru are acces la o bursa online (in prezent, aici sunt puse in vanzare 500 de yachturi), poate intra pe un ghid de calatorii de lux sau pe un altul pentru evenimente care au loc de-a lungul globului. Forumurile sunt cele mai active rubrici ale retelelor: „As dori sa-mi recomandati cativa chirurgi plasticieni foarte priceputi – din Europa sau Marea Britanie – pentru o lipsuctie sau pentru dizolvarea grasimii prin tratament laser”, scrie cineva pe unul din topicuri.

Participarea la forumuri este gratuita, site-urile fiind sustinute de sponsori precum Cartier, Moet & Chandon sau Patek Phillipe, situati toti in aceeasi barca: cea aflata in cautarea unui target obsedat de lux.

Va functiona?

„Acesti oameni nu sunt multumiti de retelele accesibile tuturor, precum LinkedIn, Facebook sau MySpace. Ei cauta un grup aparte, in care platirea unei taxe ii va indeparta pe cei care nu au ce cauta printre ei”, spune Chris Curtis, director al Web Business Ownership LLC, o companie de consultant web.

Dar oamenii bogati, de succes, mai au timp si pentru stat pe internet si chat? „Daca merita, da”, spune Pedraza. „Cunosc oameni care isi construiesc un yacht si pentru care cireasa de pe tort este sa discute cu altii despre ce locuri merita vizitate”, spune acesta.

Daca vrei sa faci parte din aceste retele, tinteste catre unele mai indulgente, care necesita doar o invitatie venita din paretea unui membru deja existent. Alternativa este sa platesti o taxa anuala de 250 de dolari pentru a accesa o retea precum luxuryratings.com.

Daca doresti insa grupuri cu adevarat exclusiviste, pur si simplu trebuie sa cunosti pe cine trebuie, cineva important. „Daca nu stii pe nimeni, poate ca nu este locul potrivit pentru tine”, a mai spus Wachtmeister.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro