Sari direct la conținut

O reclama a Bancpost, oprita de la difuzare pentru ca inducea in eroare publicul

HotNews.ro

CNA a decis saptamana aceasta sa opreasca de la difuzare spotul publicitar „Creditul imediat” promovat de Bancpost pe motiv ca mesajul scris al reclamei nu corespunde cu cel verbal, inducand publicul in eroare. Mai precis, pe ecran apare un afis cu textul – „Creditul Imediat pana la 30.000 Euro. 18 lei/luna pentru fiecare 1.000 lei imprumutati”, in timp ce publicul aude „cu doar 18 lei pe luna, planurile tale devin realitate. Aplica acum si profita de oferta de vara, cu 0% comision de acordare”.

Astfel, potrivit informatiilor verbale din spot („cu doar 18 lei pe luna, planurile tale devin realitate”) rezulta ca beneficiarul creditului ar plati doar 18 lei pe luna, (suma imprumutata nefiind specificata), in timp ce din mentiunile scrise, afisate pe ecran, reiese ca, de fapt, se achita 18 lei pe luna pentru fiecare 1.000 de lei imprumutati („Creditul Imediat pâna la 30.000 Euro. 18 lei/luna pentru fiecare 1.000 lei împrumutati”), au punctat membrii CNA.

Membrii Consiliului au constatat ca publicul telespectator nu este informat in mod corect cu privire la conditiile de creditare practicate de Bancpost, fiind incalcate atat prevederile legale privind regimul difuzarii publicitatii, cat si cele referitoare la informarea corecta a publicului. Prin urmare CNA a decis ca spotul sa fie oprit de la difuzare pana la intrarea in legalitate.

Spotul „Creditul imediat” a fost difuzat de posturile de televiziune Pro TV, Realitatea TV si Prima TV.

Agentia Scala JWT, care a realizat spotul, spune ca a primit miercuri instiintarea de la CNA si ca „va modifica spotul, astfel incat informatia verbala sa corespunda intocmai cu cea din textul afisat pe ecran”. Campania va reincepe „in cel mai scurt timp”, a precizar PR manager-ul agentiei, Carmen Gheorghita.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro