Ofensiva in FM
Majoritatea posturilor de radio deruleaza toamna campanii de mii de euro pentru obtinerea unui loc bun in topul audientelor. A devenit o traditie ca primavara si toamna radiourile sa iasa in fata cu tot felul de campanii, concursuri ori promotii, in care investesc bugete de mii de euro.
Motivul – masurarea audientei radiourilor, care se face de doua ori pe an (o data in martie si aprilie, a doua oara in septembrie si octombrie).
Posturile de radio profita de aceasta ocazie pentru a se promova, intrucat este unul dintre putinele momente cand oamenii sunt intrebati ce preferinte au in acest domeniu. Premiile merg cel mai bine, pentru ca ii fac pe oameni sa retina ce post le ofera „mici” atentii – in bani ori produse.
Unii dau bani sau masini
Radio 21, detinut de trustul de presa Lagardere, continua campania „Ascult Radio 21”, prin care da posibilitatea ascultatorilor postului sa castige 100 de euro in fiecare ora, intre 10.00 si 18.00, si 300 de euro in emisiunea „Dimineata deMenta”, intre 6.30 si 10.00.
Ascultatorii trimit un SMS cu textul „Ascult Radio 21”, iar atunci cand DJ-ii ii suna inapoi, ei trebuie sa raspunda la telefon cu acelasi text pentru a castiga pe loc 100 de euro. Campania aceasta este cea mai populara, conform reprezentantilor postului, si a ajuns la a sasea executie.
Europa FM, care face parte din acelasi trust, continua campania „Faci bani din muzica”, precum si campania de imagine „Cea mai buna muzica din ‘80 pana azi”. Ascultatorii pot castiga cate 100 de euro pe zi daca recunosc piesa care se difuzeaza la radio. Europa FM iese si in intersectiile din 11 orase, impartind cani cu cafea participantilor la traficul rutier.
Kiss FM, detinut de SBS Broadcasting, ofera mp3 playere si masini Dacia Logan intr-o campanie care a demarat mai devreme decat majoritatea. Daca cele mai multe campanii abia incep luni, ruland pana la sfarsitul lui octombrie, campania Kiss FM a inceput pe 25 august si se incheie pe 15 septembrie. In total, pe Kiss FM sunt zilnic sase concursuri in prime time si in drive time (adica 7-10 a.m. si 4-7 p.m.).