Ofensiva ziarelor gratuite
Dupa modelul vestic, exemplul romanesc, „Compact“, lansat in 2006 de Ringier, si-a gasit deja publicul, in mijloacele de transport.
Despre culisele acestui produs, dar si despre fenomenul global care l-a adus in Romania, va vorbi si Alexander Theobald, CEO Ringier Romania si Ungaria, la Prima Conferinta Nationala a Presei din Romania, care va avea loc la Bucuresti pe 11 octombrie.
Despre alte posibilitati ale presei in viitor vor dezbate si nume precum Jim Chisholm, cu peste 30 de ani de experienta in presa, Cristian Tudor Popescu, Razvan Ionescu, redactor-sef „Evenimentul zilei“, omologul sau de la „Gazeta Sporturilor“, Catalin Tolontan, sau Dragos Stanca, directorul general de publishing, print&online al grupului Realitatea-Catavencu.
„Nu este vorba doar despre inundarea statiilor de metrou. Gratuitele chiar sint citite“, declara anul trecut pentru „Newspaper Report“ si Aura Iordan, fondatorul Media Management Institute, care organizeaza conferinta, alaturi de Freedom House.
La lansarea lui, „Metro“, unul din cele mai cunoscute titluri gratuite, a fost privit cu ostilitate de concurenta. Managerii ziarelor traditionale aveau si de ce sa se teama: in prezent, cifrele arata ca publicatiile lor pierd teren in favoarea gratuitelor.
In Asia, de exemplu, unde inceputul cotidienelor oferite pe gratis a fost mult mai slab decit in Europa, exista deja 19 titluri care se distribuie intr-un tiraj de patru milioane de exemplare, potrivit World Association of Newspapers (WAN).
Reprezentantii acestei organizatii, alaturi de cei de la IFRA, si-au anuntat si ei venirea in Romania, pentru a dezbate cu specialistii romani pe tema „Ziarele si New Media in Dialog cu Viitorul“. Tot WAN arata ca, in Danemarca, gratuitele constituie 31% din circulatia ziarelor, iar in Spania, cota se ridica la 53%.