OMV Petrom va demola unele active ale rafinariei Arpechim, urmand sa construiasca in loc un depozit de carburanti
Compania OMV Petrom ar urma sa demoleze o parte din constructiile de pe platforma rafinariei Arpechim Pitesti, urmand sa construiasca un depozit de produse petroliere. „Intentia noastra este ca rafinaria sa fie transformata intr-un depozit pentru activitatea noastra de downstream – rafinare si marketing. Va trebui sa facem niste lucrari si sa obtinem niste permise in acesta directie, cerere pentru care am aplicat la autoritatile competente. Decizia de demolare se va lua impreuna cu autoritatile romane”, a declarat joi Mariana Gheorghe, directorul general al OMV Petrom.
Potrivit acesteia continua dialogul cu autoritatile romane „care au considerat posibilitatea includerii Arpechim intr-un potential proces de privatizare a Oltchim”. In cazul in care vor exista investitori interesati, OMV Petrom va purta discutii cu acestia. Insa, pana in acest moment nu exista niciun astfel de investitor, a precizat Mariana Gheorghe.
Reprezentantii Agentiei pentru Protectia Mediului Arges au anuntat in cursul zilei de miercuri ca OMV Petrom a transmis o notificare pentru demolarea unor instalatii ale rafinariei Arpechim de langa Pitesti.
Rafinaria Arpechim este inchisa din 2011. In urma cu un an, fostul ministru al economiei, Constantin Nita, a spus ca statul intentioneaza sa preia rafinaria pentru a o vinde la pachet cu Oltchim, negocierile cu OMV Petrom in acest sens fiind avansate. Doar ca niciun investitor nu s-a arata interesat nici de Oltchim, nici de Arpechim, nici de Oltchim la pachet cu Arpechim. Rafinaria Arpechim a fost inchisa tocmai pentru ca nu mai era rentabila, fiind estimate pierderi de peste 100 milioane euro pe an in conditiile functionarii ei, si pentru ca necesita costuri uriase in raport cu ce putea oferi. Pentru repornire erau necesare modernizari, retehnologizari si investitii de mediu de peste 250 milioane euro. OMV Petrom se baza si se bazeaza pe rafinaria Petrobrazi unde este prelucrata intreaga productie de titei. Astfel, pentru Arpechim ar fi trebuit sa importe titei.
In plus, pentru combinatul Oltchim nu intreaga capacitate a rafinariei este necesara, ci doar 15%. Doar atat era prevazut pentru productia de Nafta si GPL, materie prima necesara Oltchim. Practic, parea mai rentabil importul materiei prime decat efectuarea unor investitii de sute de milioane de euro pentru producerea ei.