OMV se retrage din Croatia si Bosnia-Hertegovina
Grupul OMV ia in considerare vanzarea diviziei comerciale si de retail din Croatia si Bosnia-Hertegovina, acest lucru implicand retragerea completa de pe ambele piete, se arata intr-un comunicat al OMV. Potrivit acestuia, este un pas important in implementarea strategiei OMV: reducerea ponderii diviziei de Rafinare si Marketing in portofoliul total.
„Strategia OMV vizeaza imbunatatirea si simplificarea portofoliului companiei. Acest lucru presupune schimbarea treptata a portofoliului dinspre segmentul Rafinare si Marketing catre Explorare si Productie si Gaze Naturale si Energie. In acest sens, filiala OMV din Turcia, OMV Petrol Ofisi, a vandut deja 52% din actiunile detinute la compania cipriota Kibris Turk Petrolleri Limited Sirketi la sfarsitul lui noiembrie 2011”, sustine OMV.
Compania arata ca va pune in continuare accent pe segmentul comercial si de retail pe pietele cu aprovizionare integrata. „Croatia si Bosnia-Hertegovina nu corespund in mod optim lantului de aprovizionare OMV, prin urmare este luata in considerare posibilitatea vanzarii celor doua filiale”.
- OMV activeaza pe piata comerciala si de retail croata din anul 1992. Prin cele 63 de statii de distributie situate pe teritoriul tarii, OMV detine o cota de piata de aproximativ 13%.
- In Bosnia-Hertegovina, OMV este prezenta pe segmentul comercial si de retail din anul 2001. Cu 28 de statii de distributie in aceasta tara, OMV detine o cota de piata de aproximativ 8%.
„Discutii cu partile interesate vor avea loc in lunile urmatoare. Premisa de la care porneste OMV este aceea ca viitorul cumparator va continua sa opereze companiile din Croatia si Bosnia-Hertegovina la acelasi nivel ca si inainte. In acelasi timp, va fi luata o decizie privind structura cesiunilor potentiale din segmentul Rafinare si Marketing, ce ar putea ajunge pana la 1 miliard de euro pana in 2014, prin reducerea capacitatilor de rafinare si a activelor de marketing”, mai precizeaza compania.
- OMV precizeaza ca in prezent nu are in plan iesirea din alte tari in care compania detine statii de distributie carburanti.