Operatorii de telefonie mobila se obliga sa sprijine sistemul european automat de apeluri de urgenta integrat la bordul autovehiculelor
Sectorul european de telefonie mobila s-a obligat sa sprijine sistemul european automat de apeluri de urgenta integrat la bordul automobilelor eCall, reprezentantii Asociatiei GSM semnand memorandumul de implementare a sistemului in intreaga Europa, a anuntat miercuri Comisia Europeana. eCall apeleaza automat numarul european unic pentru apeluri de urgenta – 112 atunci cand un automobil este implicat intr-un accident grav si trimite celui mai apropiat serviciu de urgenta informatii privind locul accidentului, chiar si cand pasagerii nu stiu sau nu pot sa precizeze unde se afla.
Implementarea eCall necesita o stransa colaborare intre autoritatile publice, constructorii de automobile si operatorii de telefonie mobila, iar odata generalizat, sustine Executivul european, acesta ar putea salva anual pana la 2.500 de vieti omenesti in UE si ar putea diminua gravitatea ranirilor cu 10-15%.
„(…) Operatorii de telefonie mobila si-au demonstrat astazi angajamentul pentru eCall, alaturandu-se astfel industriei automobilelor si majoritatii statelor din UE. Sase state membre nu au semnat inca Memorandumul de intelegere privind eCall, si anume Danemarca, Franta, Irlanda, Letonia, Malta si Regatul Unit. Acestea ar trebui sa ia piciorul de pe frana si sa accelereze introducerea unui sistem care poate salva vieti omenesti. In caz contrar, Comisia se va vedea nevoita sa legifereze in acest sens anul viitor”, a declarat Viviane Reding, comisarul european pentru telecomunicatii.
Romania si alte cinci state UE sprijina aparitia eCall. Sase alte tari sunt impotriva
Activa in 219 tari, Asociatia GSM reuneste aproape 800 de operatori de telefonie mobila din lume si mai mult de 200 de societati, inclusiv producatori de telefoane mobile, companii de software, furnizori de echipamente, operatori de internet si organizatii de mass-media si de divertisment.
Pentru implementarea completa a eCall, sectoarele constructiei de automobile si telecomunicatiilor, precum si administratiile nationale din toate statele Uniunii Europene trebuie sa asigure dotarea serviciilor lor de urgenta, in special cea a centrelor de apel, cu echipamentul necesar prelucrarii apelurilor eCall. Cu toate ca tehnologia este pusa la punct, iar sectorul si serviciile de urgenta au ajuns la un acord cu privire la standardele comune pan-europene, Danemarca, Franta, Irlanda, Letonia, Malta si Regatul Unit nu sunt inca pregatite sa se angajeze, in principal din cauza unor probleme legate de costuri.
Romania si alte cinci state din UE, respectiv Belgia, Bulgaria, Ungaria, Luxemburg si Polonia sprijina eCall si doresc sa semneze acordul. 15 state ale UE (Austria, Cipru, Republica Ceha, Estonia, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Lituania, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Tarile de Jos si Suedia) precum si trei state SEE (Islanda, Norvegia si Elvetia) au ajuns la un acord asupra modalitatilor comune de implementare a eCall.
Context
Implementarea acestui sistem in toata Europa a fost ceruta de catre Comisia Europeana in luna august a acestui an. Comisia a pus la punct o strategie pentru accelerarea introducerii eCall la bordul tuturor vehiculelor noi (indiferent de marca si de tara de origine) din intreaga Europa. Aceasta tehnologie va fi accesibila tuturor si va utiliza numarul european unic pentru apeluri de urgenta –112 , care acum este disponibil oriunde in UE.
Necesitatea acestui sistem este generata, spune Comisia Europeana, de faptul ca accidentele rutiere antreneaza pentru economia UE cheltuieli de peste 160 de miliarde de euro pe an. Potrivit Bruxelles-ului, echiparea tuturor celor 230 de milioane de automobile din UE cu eCall ar putea permite economisirea a 26 de miliarde de euro pe an. Sistemul eCall ar putea de asemenea sa faciliteze gestionarea aglomerarii traficului rutier si instalarea in automobile a unor servicii precum navigatia prin satelit.