OPINIE Gina Pistol și Smiley au "lungimi hidratate 72 de ore". Apoi, ce pățesc?
E țara plină de bannere și reclame. Astfel, aflăm că Gina Pistol și Smiley au „lungimi hidratate 72 de ore”. Care sunt acele lungimi nu știm. Smiley nu ne arată care sunt acele lungimi. Dar dacă greșim? Poate el are doar scalp. Gina pare că ar avea doar lungimi, are două degete pe vârful părului ei ondulat. Dar e vorba doar de acele lungimi de păr? Uite, ce face ambiguitatea din om. De vină e limba română. Și eu că stau și mă belesc la bannere și nu le dau de cap. Pe mine cine mă apără de uitat ca găina’n bannere?
Deci, doi celebrii: Gina Pistol și Smiley în mărime naturală. Bannerul lor e cât magazinul Unirea. Sunt chiar ei într-o atitudine drăgălașă. Smiley o ține în brațe pe Gina. Gina își arată părul uriaș. Părul pare mai degrabă „vedeta” care ia piuitul. Bun, până aici am înțeles. Deci ar fi vorba de păr. De mult păr. Și apoi vine sloganul „Scalp și lungimi hidratate 72 de ore”. Nicio altă precizare vizibilă. Sunt puse uriaș sticlele de șampon. Deci, singur deduci că ar fi vorba de păr, nu?
E doar părul Ginei, dar Smiley are păr pe cap? Are păr, dar n-are lungimi. Deci nu la lungimile de păr ale celor doi se face referire? Ci doar la lungimile unuia dintre ei. Să fim înțelegători: contribuția lui Smiley ar fi scalpul și tandrețea, aha, da, contribuția lui e o relație sănătoasă, hidratată. Gina este cu lungimile. Ce să fac? Să nu interpretez?
Pasul doi e să te întrebi despre ce e vorba. Pentru că nu e destul să te belești pe pereți ca să-nțelegi. La prima vedere, cuvântul „lungimi” pare că nu spune nimic cu sens. Dar repet! E în centrul atenței. Și iar citești. Uite, aici îmi place: imaginea nu este destulă, nu face cât „un milion de cuvinte”. Aici doborâm un mit tâmpit. E nevoie de cuvinte acum ca să înțelegem. Și iar citești despre ecuația scalp – „lungimi”. Ambele ar avea valabilitate 72 de ore.
Scalp înțelegi ce e. Dar lungimi? ce-s lungimile? Produsele pozate cât Smiley și Gina par că lămuresc situația. În reclamă nu este numit produsul de bază. Ambiguitatea e cât Casa Poporului. Deci, dacă e scalpul care ține de cap-păr și lungimile tot de păr țin. Și de unde obții hidratare? De la produsele afișate. Aha! Dar ce sunt produsele afișate? Șampoane, balsame, seruri. Băi, deci ești prost. Așa da, așa se înțelege tot. Ce mai vrei? Durează până sensul e sens, dar se înțelege.
Bun. Dar totuși „lungimi”? Ambiguitatea lui „lungimi” e dureroasă, șochează. Ce lungimi? Ne putem gândi neortodox de ce nu? Poate are doar Smiley, dar Gina? Ce lungimi are Gina? Doamne ferește! Te gândești la ceva monstruos.
Pe de altă parte, îi înțelegi pe publicitari dacă ar fi adăugat cuvântul păr lângă „lungimi” s-ar fi stricat maioneza, ar fi sunat prost. Scalp și lungimi de păr? Nu merge, nu dă fluid, nu dă frumos. Cuvântul „păr” e diabolic, este vorba de păr, dar nu-și are locul în slogan. Ce destin are „păr”, ce destin de 2 lei. Deci e vorba de el, de păr, dar cuvântul nu are loc în reclamă.
Dar așa? „Lungimi” sună comic. Smiley are lungimi. Gina are lungimi. Și toate lungimile lor sunt hidratate 72 de ore. Care sunt lungimile? Care? Care? Și te întrebi: după 72 de ore, lungimile lor văzute și nevăzute ce fac? Răspunsul îl găsim ușor: rutina. Deci, după 72 de ore, o spune reclama, cei doi iar hidratează lungimile. Iar lustruiesc lungimile. Care lungimi? Alea de păr. Sunt și alte lungimi? Doamne iartă-mă! Și-i vezi ca doi ursuleți pe cei doi că iar și iar hidratează lungimile.
Astfel de ambiguități sunt multe prin publicitatea ro. Se încearcă comunicare eficiență în dauna înțelegerii firești. Să nu se creadă că am ceva cu șamponul ăsta special. Nu. M-a șocat „lungimi”, acest termen care vorbește despre un plural și despre un infinit. Ambele, de fapt, nu există.
Deja, nu-i așa, s-a dus farmecul reclamei. A rămas doar fascinația gândirii. Problema e că-i de vină limba română. E insuficientă dragilor, e incapabilă să precizeze. Problema este de ce casc gura pe pereți. Ca să cumpăr lungimi hidratate. Hidratate din 72 în 72 de ore. Înțeleg că 72 de ore e un record al firmei de șampoane. Bun, dar care lungimi, iar mă întreb. Care lungimi? Câte lungimi? De ce lungimi și nu fire de păr. dacă unii n-au lungimi? Uite, eu nu am. Am înțeles, greu, greu, dacă n-am lungimi eu nu cumpăr. Dacă nu cumpăr, ce-mi pasă?
Pe mine cine mă apără de uitat ca gaina’n lemne, ca prostu’n bannere? De ce bannerele sunt puse sus pe zid? Ca să mă uit și să nu judec. Așa o să fac.
DIN ACEEAȘI SERIE DE mic SCANDAL CITEȘTE ȘI:
Droguri Și de Crăciun. Și de Revelion
“Boul moralist” în oraș. Băi, stai chill în banca ta, viața mea nu e mă-ta! / Pe mine cine mă apără?
Lăsați drogații să vină la mine! / ODĂ DROGAȚILOR!
Ne-am încăierat de la capacul de apă îmbuteliată. SGR-ul mamelor lor! / Pe mine cine mă apără?
PIN-ul UBER m-a “spart” la gură.
CHATGPT, prostiile noastre de-o viață refulează pe CHATGPT
.