Sari direct la conținut

Orban si Videanu, adversari inversunati cand e vorba de politica, prieteni buni cand se discuta de traficul capitalei

HotNews.ro

Invitati in emisiunea „Stirea Zilei” de pe Antena 3, Ludovic Orban si Adriean Videanu, cei doi responsabili pentru traficul infernal din Capitala, s-au contrat dur atunci cand a fost vorba despre scena politica, dar si-au acordat intelegere si sustinere reciproca cand s-a discutat despre traficul din Bucuresti.

Astfel, subiectul demisiei ministrului Justitiei i-a facut pe cei doi oameni politici sa se contrazica in permanenta pe un ton care nu lasa sa se inteleaga mare lucru din dialog. In final, cei doi invitati au ajuns la concluzia ca imunitatea demnitarilor ar trebui restransa doar la declaratiile politice facute in timpul mandatului urmand ca acestia sa raspunda ca orice om pentru infractiunile savarsite.

Solidari in ceea ce priveste traficul capitalei

Atat Adriean Videanu in calitatea sa de primar general al Capitalei, cat si Ludovic Orban in calitatea de ministru al Transporturilor, isi impart responsabilitatile si vina in ceea ce priveste situatia traficului din Bucuresti.

Fiecare dintre cei doi a tinut sa se laude cu realizarile facute pe „bucatica lor de raspundere” si au dat vina pe greaua mostenire. E drept ca Adriean Videanu a dat vina pe trecut cu jumatate de gura fiind in permanenta atent la atacurile moderatoarei la adresa lui Traian Basescu, responsabil si el de situatia actuala din dubla postura de fost ministru al Transporturilor si fost primar general.

Ce promite Videanu:

-ca toate lucrarile incepute anul acesta vor fi terminate pana la sfarsitul lunii decembrie cu doua exceptii. Videanu spune insa ca nu raspunde pentru lucrarile de infrastructura incepute de primariile de sector.

-incurajarea circularii cu mijloacele de transport in dauna celor individuale (din martie se vor introduce culoarele unice ptr RATB)

-sincronizarea semafoarelor

-introducerea unui management electronic al traficului care va corela automat semaforizarea

-sporirea numarului de agenti de circulatie in intersectii (in prezent sunt 70 de politisti pentru aproape 500 de intersectii)

Ce promite Orban:

-ca se vor incepe lucrarile la actuala centura. Orban spune ca s-au emis deja ordine pentru inceperea lucrarilor la doua tronsoane din zona Garii de Nord si ca se va realiza un pasaj suprateran la Chitila.

-proiectul refacerii centurii prevede si largirea acesteia la 4 benzi si mai multe pasaje pentru zona de nord a Capitalei.

-si pentru zona de sud se va demara pana la sfarsitul anului viitor largirea centurii la 4 benzi.

-se va face Centura mare (Bucuresti N) care face legatura intre autostrada A1 si A2. In ianuarie se vor demara procedurile de licitatie pentru lucrarile din zona de N. (Va fi cel mai costisitor proiect din ultimii 17 ani-pretul este estimat la peste un miliard de euro)

Metrou

Orban spune ca ministerul Transporturilor nu va ceda Metroul primariei generale, asa cum cere Adriean Videanu, deoarece nu crede in capacitatea manageriala a actualei echipe.

In replica, primarul general spune ca e firesc ca atat centura cat si metroul sa fie in administrarea primariei deoarece primarul raspunde direct in fata cetatenilor pentru traficul existent. Mai mult, acuza Videanu, in toti acesti ani ministerul Transporturilor nu a inaugurat decat patru noi statii de metrou si alea pe timpul cand ministru la Transporturi era Traian Basescu.

Orban spune ca numarul celor care calatoresc zilnic cu metroul a crescut de la 450 de mii la 700 de mii de oameni pe zi si spune ca a luat deja primele masuri pentru optimizarea traficului cu metroul:

-se finalizeaza pana in iunie tronsonul de la Nicolae Grigorescu pana la A2

-se doreste o finalizare cat mai rapida a tronsonului ce va lega capitala cu aeroportul Otopeni.

Ministrul Transportului isi propune sa realizeze si un inel feroviar electrificat in jurul Capitalei care sa fie legat prim mai multe statii la mijloacele de transport RATB.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro