Sari direct la conținut

[P] INTERVIU "Cel mai de preț produs Carrefour este SIGURANȚA", Cătălin Samara, Director Operațional Carrefour România

Smile Media
Carrefour, Foto: Carrefour
Carrefour, Foto: Carrefour

Se vorbește mult în discursul public despre cum pandemia a schimbat felul în care românii își fac cumpărăturile. Ce ați observat din experiența ultimului an?

2020 a fost un an de schimbări, în mod sigur. Ne confruntăm cu toții – oameni, companii, comunități, țări – cu o pandemie care nu a mai fost văzută până acum, cu consecințe pe toate planurile: modul de viață, felul în care cumpărăm și ne petrecem timpul.

Consumatorul tinde să aleagă într-un mod firesc dintr-o varietate de opțiuni, fie că vorbim despre cumpărăturile online, din magazinele fizice sau prin aplicații, pentru a găsi soluțiile cele mai convenabile și practice pentru el, confortabile, dar și diferite, în funcție de preferințe. La Carrefour, ascultăm atent vocea clientului, astfel că am luat nevoile sale și le-am transformat în oportunități pentru el. Prin serviciile pe care le oferim, aducem consumatorului o experiență completă de cumpărături, interconectată prin serviciile offline și online, totul în deplină siguranță.

Oricum ar alege să cumpere, direct din hipermarket sau din magazinele de proximitate clasice sau 100% Self Service, prin aplicația Carrefour cu opțiunea Scan&Pay, la casele Self Check-Out sau comandând online pe site-ul Carrefour.ro, prin aplicația BRINGO în care găsește peste 50.000 de produse la prețuri de hipermarket, cu livrare acasă sau direct din magazin cu opțiunea Click & Collect, consumatorul își poate face cumpărăturile rapid și sigur.

Cătălin Samara, Director Operațional Carrefour România

Și pentru că vorbim despre siguranță, care sunt acțiunile concrete pe care le-ați făcut în acest sens pentru a veni în sprijinul consumatorilor?

Carrefour este furnizor de servicii de primă necesitate iar cel mai de preț produs al nostru este SIGURANȚA. De când a început criza în România, echipele noastre au acționat într-o manieră excepțională pentru a oferi continuitate în distribuția alimentelor, buna funcționare a depozitelor, precum și toate celelalte activități ale companiei. Grație modelului nostru omnichannel și al celor 18.000 de colegi, Carrefour continuă să se adapteze și să fie un loc sigur pentru clienți, colegi, parteneri și comunitățile în care suntem prezenți.

Drept dovadă, compania a primit Certificarea internațională de Conformitate – SAFE Asset Group care atestă rigurozitatea și corectitudinea măsurilor anti Coronavirus implementate și le recunoaște ca fiind în conformitate cu recomandările actuale comunicate de Organizația Mondială a Sănătății, Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor (ECDC) și cu bunele practici internaționale din retail. SAFE Asset Group recunoaște Carrefour România ca fiind o companie „COVID-19 Compliant”, în același timp confirmă certificarea „COVID-19 Compliant” pentru toată rețeaua de hipermarketuri Carrefour din România și pentru sediul central al companiei.

În plus, în toate hipermarketurile Carrefour din țară veți găsi colegi care au responsabilitatea de a supraveghea respectarea măsurilor de siguranță și protecție, atât în rândul clienților, cât și al angajaților. Ei poartă echipament inscripționat, pentru a fi ușor de recunoscut și sunt acolo inclusiv pentru a prelua sugestiile clienților.

De asemenea, pentru a veni în sprijinul consumatorilor, acolo unde programul magazinelor a fost modificat în baza regulilor impuse de autorități, cumpărăturile prin BRINGO vor putea fi comandate și livrate în intervalul 07:00 – 23:00, pe întreaga durată a stării de alertă.

Însă, oricare ar fi orarul magazinelor, rămânem în super proximitate față de clienți și le oferim cumpărături rapide și simple prin platformele și tehnologia dezvoltate de noi. Aplicația Carrefour sau Casele Self-Service reduc timpul petrecut în magazin. Mai precis, la casele Self-Service clienții își scanează și își plătesc singuri produsele din coș. Cu ajutorul aplicației Carrefour, verifică ofertele și promoțiile disponibile în magazin și își pot pregăti lista de cumpărături de oriunde ar fi, înainte de a ajunge la magazin.

Odată ajunși la noi, pot folosi aplicația pentru a scana produsele direct la raft. La final, plătesc fără a mai trece produsele pe bandă la casa de marcat. Și, în caz că programul li se schimbă și nu mai pot ajunge la magazin, pot chiar accesa BRINGO direct din app și vine hipermarketul la ei acasă. Sau pot intra pe carrefour.ro și pot să-și aleagă din oferta bogată de produse nealimentare cu livrare națională.

La ce se referă demersul de tranziție spre o alimentație sănătoasă pe care îl susțineți?

ACT FOR FOOD este filosofia globală Carrefour prin care susținem tranziția la o alimentație sănătoasă, prin produse de calitate, realizate local, la prețuri accesibile. Pentru asta, realizăm acțiuni concrete în relație cu producătorii, în favoarea calității alimentare, pentru respectarea naturii și dezvoltarea comunităților locale.

Pentru noi, tranziția alimentară înseamnă calitate accesibilă la preț rezonabil. Consolidarea gamei de produse proaspete, aprovizionarea locală, dezvoltarea produselor bio, controlul calității prin intermediul produselor proprii Carrefour din rețetele cărora au fost eliminați peste 100 de aditivi controversați, formarea treptată a angajaților în aceste aspecte, păstrarea biodiversității prin încurajarea practicilor responsabile. Reprezintă crearea și susținerea de proiecte și programe strategice în agricultură care să genereze schimbare în micro ecosistemele locale și în economie.

Acestea sunt angajamentele noastre ferme și ele întăresc Siguranța pentru consumator, pentru că acționează pentru un mâine mai sănătos și mai curat pentru noi toți.

Cine joacă un rol în susținerea acestei tranziții și cât de importante sunt programele originale Carrefour în acest demers?

Toți participanții sunt egal implicați. Producătorii, furnizorii, angajații, liderii din organizație, asociațiile, ONG-urile, autoritățile și consumatorii, cu toții participăm la tranziția alimentară. Toți, împreună, putem oferi consumatorilor produse de foarte bună calitate obținute local și putem contribui la tranziția către o alimentație sigură.

În ceea ce privește programele strategice Carrefour, acestea au fost concepute țintit cu scopul de a susține producătorii și antreprenorii români și pentru a contribui la dezvoltarea comunităților locale. Câteva dintre cele în care ne-am pus ambiția și care au fost concepute în spiritul ACT FOR FOOD, sunt Deschidem Vinul Românesc – un program de sprijinire a producătorilor locali de vin, în care sunt prezente 54 de crame din 7 regiuni, Creștem România BIO – un program de conversie la agricultura ecologică sau Cooperativa Agricolă Vărăști.

Acestea s-au dovedit a fi chiar mai relevante în contextul sensibil al crizei sanitare și ne-au arătat valoarea investițiilor pe care le-am făcut. Prin rețeaua de formate interconectate, am avut puterea de a oferi piața de desfacere atât de necesară afacerilor românești implicate în aceste programe și nu numai. Produsele lor au ajuns la consumatori prin aplicația de cumpărături Carrefour, prin serviciul de shopping personalizat BRINGO, prin carrefour.ro sau prin magazinele fizice.

Mai mult, suntem membru fondator al Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, la a cărei viziune Carrefour a contribuit decisiv, astfel încât acest organism 100% independent să creeze și să implementeze programe de dezvoltare rurală prin activitate economică, prin care să genereze o schimbare profundă, sistemică a sectorului legumicol.

Consolidarea unui lanț de aprovizionare puternic, preponderent local, accesibil și de calitate este esențială pentru a ne putea adapta la momente dificile, pentru a evita potențialele crize alimentare, pentru a crea valoare în economie, pentru a proteja mediul și pentru a ne îndeplini promisiunea: alimente de calitate produse local, la prețuri accesibile, cu impact limitat asupra naturii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro