Paris-Londra in doua ore
Performanta a fost posibila datorita inaugurarii primei linii feroviare de mare viteza din Marea Britanie, High Speed I, care face ca Eurostar sa nu mai ajunga, ca de obicei, in Gara Waterloo, ci in moderna Saint Pancras.
Cu 400 de persoane la bord, in mare parte jurnalisti, trenul a plecat din Gara de Nord pariziana la 8.44 GMT si a sosit in Saint Pancras la 10.47 GMT. Pana acum, Eurostar facea doua ore si 35 de minute intre Gara de Nord si Waterloo, din Londra.
Pasagerii obisnuiti trebuie totusi sa astepte pana pe 14 noiembrie pentru a circula pe noua ruta si nu vor ajunge de la Paris la Londra in doua ore si trei minute, ci in doua ore si 15 minute.
Cu o viteza maxima de 300 de kilometri pe ora, Eurostar va ajunge din capitala Marii Britanii la Bruxelles intr-o ora si 51 de minute, iar pana in orasul francez Lille – intr-o ora si 20 de minute.
Britanicii prefera trenul
Recordul de ieri a fost stabilit si gratie unor conditii meteorologice extrem de favorabile.
In Gara Saint Pancras, trenul a fost primit in acorduri de fanfara, iar presedintele Eurostar si directorul general al societatii cailor ferate franceze (SNCF), Guillaume Pepy, le-a reamintit celor prezenti ca in urma cu 50 de ani era nevoie de aproape o jumatate de zi pentru a parcurge distanta dintre Londra si Paris cu trenul.
Acum, performanta Eurostar este comparabila cu aceea a TGV-ului pe traseele Paris-Lyon si Paris-Strasbourg, a spus Pepy. Alaturi de partenerii sai belgieni si britanici din cadrul Eurostar, el a pus la punct o strategie inedita de promovare in Franta a rutei care leaga Gara de Nord din Paris de Saint Pancras.
Campania se va desfasura sub sloganul „Uitati de Waterloo!”, aluzie la gara londoneza, dar si la infrangerea suferita de imparatul Napoleon in anul 1815.
Succesul Eurostar pare ca si garantat in Marea Britanie, multumita masurilor de securitate introduse pe aeroporturi in urma atentatelor teroriste dejucate acum cateva luni. Cursele aeriene inregistreaza frecvent intarzieri, astfel ca tot mai multi britanici prefera trenul.
Un articol de Dan Stancu