Sari direct la conținut

Pasajele de pe DN7 – centura Aradului au fost relansate la licitatie: Finalizarea pasajului de la Micalaca peste calea ferata spre Bucuresti, estimata la 7,8 milioane de euro

HotNews.ro
Pasaj peste calea ferata Arad_Bucuresti_1, Foto: Hotnews
Pasaj peste calea ferata Arad_Bucuresti_1, Foto: Hotnews

Cel de-al doilea pasaj aflat de pe centura Aradului, aflat in constructie din 2011, dar cu lucrarile abandonate, a fost rescos la licitatie de catre Compania de Drumuri. Finalizarea pasajului de langa localitatea Micalaca peste calea ferata Arad-Bucuresti a fost scoasa la licitatie pentru circa 7,8 milioane de euro, la aproape o luna dupa ce primul pasaj, cel de langa CET Arad, a fost si el relicitat pentru circa 6,7 milioane de euro. Cele doua proiecte, incepute inca din 2011 au ramas nefinalizate dupa ce au fost subfinantate constant, iar constructorii initiali nu si-au indeplinit obligatiile contractuale.

Potrivit anuntului de participare publicat luni, 4 ianuarie, in sistemul electronic de achizitii publice, CNADNR a scos la licitatie finalizarea lucrarilor la pasajul de pe centura de la Micalaca pornind de la o valoare estimata de 35,288,285 lei (cca. 7,8 milioane euro).

Data limita pentru depunerea ofertelor este 22 februarie 2016, iar termenul de executie va fi de un an de la data semnarii contractului.

Pentru celalalt pasaj, cel de langa CET Arad peste Calea Ferata Arad – Curtici si DJ709B, CNADNR a initiat licitatia publica pe 10 decembrie 2015, cu termen pentru depunerea ofertelor pe 25 ianuarie. Potrivit anuntului publicat anul trecut, pentru finalizarea pasajului a fost estimata o valoare de 30,56 milioane lei, iar termenul pentru executia lucrarilor va fi de 5 luni de la semnarea contractului.

Cele doua pasaje de pe centura Aradului sunt unele dintre cele mai tergiversate lucrari de infrastructura gestionate de CNADNR. La peste 4 ani de la debutul lucrarilor de constructie pasajul care supratraverseaza linia de cale ferata Bucuresti – Arad a ajuns la un stadiu fizic de doar 25 %, in timp ce al doilea pasaj in constructie de langa CET Arad, peste linia de tren Arad-Curtici, a ajuns la 65 %, potrivit Radio Romania Actualitati.

Cele doua contracte de executie au fost reziliate in noiembrie 2014, respectiv in martie 2015 dupa ce constructorii (Confort Timisoara si CCCF) nu si-au indeplinit obligatiile contractuale, in timp ce in anii anteriori cele doua obiective au fost subfinantate masiv si au fost primele in linie la taierile de fonduri cand s-au facut rectificari bugetare.

Primul pasaj peste DN 7 (km 520 +248) langa localitatea Micalaca, peste CF Arad – Bucuresti, are o lungime de peste 1 km, iar al doilea pasaj peste CF Brad-Curtici si DJ 709B are o lungime de 322 m si presupune si relocarea conductei de transport gaze de la CET Arad.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro