Sari direct la conținut

​Pasajul de la Ciurel: Apel catre primarul Gabriela Firea sa nu reduca numarul benzilor de la trei la doua pe sens in proiectul penetratiei spre A1

HotNews.ro
Pasajul de la Ciurel, Foto: Forum peundemerg.ro
Pasajul de la Ciurel, Foto: Forum peundemerg.ro

Proiectul penetratiei Pod Ciurel – Autostrada A1 ar putea fi modificat, renuntandu-se la drumurile colectoare si practic ingustarea arterei de la trei benzi la doua benzi pe sens, anunta in urma cu o luna primarul general Gabriela Firea. Asociatia Pro Infrastructura (API) si Asociatia Metrouusor ii cer primarului general sa nu modifice proiectul, sa pastreze benzile coelctoare si sa foloseasca una din cele trei benzi pentru a dezvolta transportul in comun pe noua artera.

La finalul lunii iulie, Gabriela Firea anunta ca pasajul Ciurel va avea doua benzi in loc de trei si se va renunta la drumurile colectoare pentru ca astfel se evita exproprierea locuintelor construite recent si se reduc costurile, potrivit economica.net care citeaza News.ro.

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea declara, la finalul sedintei pe care a avut-o cu constructorii si directorii din primarie, ca, in cadrul intalnirii, a fost facuta o propunere de diminuare a culoarului de la trei la doua benzi si renuntare la drumurile colectoare, ceea ce va diminua costurile exproprierilor in cazul podului Ciurel.

Fata de propunerea Gabrielei Firea au reactionat Asociatiile Pro Infrastructura (API) si Metrouusor, doua organizatii formate in jurul comunicatilor pasionate de infrastructura pe pe forumurile forum.peundemerg.ro si forum.metrouusor.com.

„Asociatia Metrou Usor si Asociatia Pro Infrastructura atrag atentia ca respectiva strapungere ar trebui sa ramana in forma initiala, cu trei benzi pe sens, cel putin din urmatoarele motive:

1. Bd. Iuliu Maniu, actuala (si singura) legatura a orasului cu A1, nu face fata valorilor prezente de trafic. Acest bulevard, avand, pe alocuri, trei benzi pe sens, trebuie degrevat de traficul spre si dinspre autostrada prin construirea urgenta de alternative. Strapungerea Splaiul Independentei – Ciurel – A1 este una dintre ele, dar care in mod evident nu trebuie sa ramana singura.

2. Zona de nord-vest a orasului prezinta un deficit major de „raze” – strapungeri catre Centura si/sau alte drumuri nationale sau judetene.

3. Strapungerea in cauza ar deveni deosebit de utila si pentru cetatenii care locuiesc in localitatile din zona – Chiajna, Dudu, Rosu etc daca ar fi prevazuta cu benzi dedicate transportului in comun si piste de biciclete. Reducerea numarului de benzi pe sens la doua face aproape imposibil acest fapt.

4. Indisciplina deosebita a participantilor la traficul bucurestean care parcheaza pe prima banda ar deveni un impedment major pentru fluenta traficului pe aceasta strapungere daca ar fi redus numarul de benzi pe sens. Traficul bucurestean poate fi degrevat relativ usor prin implementarea unui sistem de transport in comun rapid si fiabil. Fara benzi dedicate si cu riscul parcarii pe prima banda (din doua), transportul in comun devine lent si neatractiv, antrenand din ce in ce mai multi cetateni la utilizarea autoturismului personal. Toate acestea, pe o strada cu doua benzi pe sens din care una parcare.

In acest sens, Asociatia Metrou Usor si Asociatia Pro Infrastructura va solicita urmatoarele:

1. Proiectul strapungerii Splaiul independetei – Ciurel – A1 sa nu fie modificat pentru reducerea numarului de benzi pe sens.

2. Sa se asigure ca din trei benzi pe sens, cate sunt prevazute in proiectul original, una sa fie dedicata transportului in comun

3. Drumul sa fie prevazut cu trotuare generoase si piste de biciclete

4. Drumul sa fie prevazut cu facilitati pentru riverani, pietoni, biciclisti si transport in comun (pasaje pietonale denivelate, alveole pentru statii, piste de biciclete)

5. Acest drum sa fie astfel proiectat (si semnalizat) astfel incat sa nu deserveasca traficul de tranzit prin Bucuresti si nici sa nu colecteze trafic spre centrul orasului, ci sa functioneze ca o „raza” menita sa preia din traficul de pe Bd. Iuliu Maniu si sa il distribuie spre Inelul Median (Sos. Virtutii) si spre Inelul Central (Pasaj Basarab – Sos. Grozavesti).

Prin realizarea acestui bulevard la standardele de mai sus ar deveni posibila si reconfigurarea Bd. Iuliu Maniu astfel incat sa fie mai prietenos cu pietonii (lucru absolut necesar in zona, avand in vedere populatia numeroasa a cartierului Militari precum si densitatea mare de locuitori din zona). Astfel, se vor putea crea pe Bd. Iuliu Maniu piste pentru biciclisti si benzi dedicate transportului in comun. Acestea din urma sunt o conditie esentiala pentru planuri viitoare de dezvoltare a transportului in comun si de reducere a poluarii, cum ar fi unirea liniei 336 (autobuz) cu linia 61 (troleibuz) intr-o singura linie de troleibuz (idee propusa deja de asociatia Metrou Usor in proiectul de eficientizare a transportului in comun din Bucuresti, disponibil la adresa urmatoare.”

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro