Sari direct la conținut

Pe autostrada Gilau – Nadaselu se va circula abia peste un an, in cel mai bun caz. Au fost licitate lucrarile pentru terminarea podului de peste Somes care leaga tronsonul de A3 pana la Campia Turzii

HotNews.ro
Viaductul nefinalizat de la Gilau, Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Viaductul nefinalizat de la Gilau, Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Finalizarea lucrarilor la nodul Gilau si a podului peste Somes care sa lege autostrada A3 Campia Turzii – Gilau, finalizata de catre Bechtel, cu „ciotul” de 8,7 km pana la Nadaselu, lot ce are toate sansele sa fie gata in acest an, a fost scoasa la licitatie de catre Companie de Administrare a Drumurilor (CNAIR, fosta CNADNR). Termenul pentru executia lucrarilor este de 10 luni, ceea ce inseamna ca, in cel mai bun caz, pe noul tronson Gilau-Nadaselu se va putea circula abia peste un an.

UPDATE Asociatia Pro Infrastructura aminteste, intr-o scrisoare deschisa in care protesteaza fata de termenele nerealiste lansate de autoritatile de la drumuri, ca licitatia lansata astazi era promisa sa fie publicata inca din luna iunie.

CNAIR, fosta CNADNR, a lansat in SEAP licitatia pentru finalizarea lucrarilor la Nodul Gilau si conexiunea dintre sectiunea A3 Campia Turzii – Gilau (Cluj Vest) – finalizata de catre Bechtel in 2010, si sectiunea Gilau – Nadaselu, in executie in acest moment si cu toate sansele sa fie gata pana la finalul anului. Cu toate acestea, lipsa podului peste Somes dintre cele doua sectiuni face acum imposibila deschiderea traficului pe ultima sectiune.

In schimb, licitatia prevede ca termenul pentrue xecutia lcurarilor este de 10 luni, isnemnad ca practic, in lipsa altor probleme si tergiversari, pe Gilau – Nadaselu se va putea circula abia la final de 2017.

Valoarea etsimata pentru finalizarea lucrarilor de la Gilau este de 48,6 milioane de lei.

Licitatia va fi adjudecata dupa criteriul celui mai bun raport calitate-pret, in care pretul conteaza in proportie de 70%, 24% conteaza perioada de garantie ofertata si 6% garantia pentru rosturile de dilatatie. Termenul de depunere a ofertelor pentru licitatie este 7 decembrie.

Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 5 decembrie. Durata minima a contractului este de 70 de luni, din care 60 de luni reprezinta perioada minima de garantie. Astfel, 10 luni sunt planificate pentru executia lucrarilor.

„Ciotul”de langa Cluj-Napoca, aproape gata, dar cu sanse ZERO sa fie deschis si traficului

Cei 8,7 km din A3 langa Cluj-Napoca, intre Gilau si Nadaselu sunt intr-un stadiu avansat de executie si au toate sansele sa fie terminati pana la finalul anului de catre constructorul roman UMB. Chiar si asa, tronsonul nu va putea fi deschis traficului pentru ca podul peste Somes care uenste tronsonul de restul autostrazii A3 spre Campia Turzii nu a fost terminat. Inceput de pe vremea contractului Bechtel, podul a ramas pe jumatate realizat si a asteptat sa fie refacut, insa autoritatile nu s-au miscat eficient.

„S-a pornit in anul 2015 cu o licitatie pentru acest pod. Documentatia a fost foarte slaba, iar asta a fost si motivul pentru care la inceputul lui 2016 s-a anulat licitatia. Nu o mai puteam relicita in aceeasi maniera si am cerut completarea proiectului. S-a realizat acest lucru in luna mai, s-a reproiectat, s-au facut liste de cantitati si s-a facut o documentatie solida. Am scos-o la licitatie. E trimisa la Agentia pentru Achizitii Publice. Probabil in cel mult o saptamana, o saptamana jumatate va fi in SEAP”, a declarat in septembrie pentru HotNews.ro directorul Companiei de Autostrazi (CNADNR), Catalin Homor.

„Nu vor putea fi utilizati [n.r. cei 8,7 km], intr-adevar, o perioada de timp. Lipseste acest pod. Daca ne-am fi grabit am fi scos la licitatie iar o documentatie slaba, iar, probabil, am fi avut contestatii si am fi anulat licitatia”, a precizat Homor.

Intrebat de ce nu a luat in calcul ca CNADNR sa finalizeze podul in regie proprie, data fiind decalajul care apare in raport cu lotul ce e aproape gata, Homor a explicat ca este vorba de o lucrare prea complicata pentru Compania de Drumuri.

„Este o lucrare destul de complicata. Compania nu a mai facut poduri de foarte mult timp, nu este un proiect cu care sa facem experimente”, a raspuns Homor.

Gilau – Nadaselu, un tronson scurt, dar care leaga doua drumuri nationale si actioneaza ca o varianta ocolitoare pentru Cluj-Napoca

Desi vorbim de un tronson scurt de autostrada, acesta este unul destul de important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii – Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau si Satu Mare. Practic, A3 Gilau – Nadaselu va functiona ca o centura in partea vestica a municipiului Cluj-Napoca pentru traficul greu si de tranzit.

Citeste si:

Autostrada Gilau-Nadaselu va fi gata in 2016, dar nu va putea fi folosita pentru ca lipseste un pod: „Licitatia pentru pod va fi publicata in saptamanile urmatoare”

VIDEO Imagini din drona cu A3 Gilau – Nadaselu – unul dintre cele mai frumoase segmente de autostrada din tara, aflat aproape de finalizare

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro