Pe scurt: Antena 1 acuza CNA de dubla masura in cazul "Irinel in jacuzzi". Negocieri pentru Dogan Yayin. Campania "patriotismului reactiv" in social media. News of the World – contra cost online
HotNews.ro
Directorul Antena 1 a adresat o scrisoare deschisa membrilor CNA, dupa amenda de 50.000 de lei primita in cazul Acces Direct/”Irinel in jacuzzi”, el aratand ca subiectul a fost tratat si de Pro TV/Acasa TV, statii care nu au fost sanctionate. Cel mai mare grup media din Turcia, Dogan Yayin, este tinta mai multor oferte de preluare. Adrian Botan, creative partner McCann Erickson, explica logica din spatele „glumei” publicitare cu „americanizarea” brandului Rom: trezirea patriotismului reactiv. Tabloidul duminical britanic News of the World introduce accesul contra cost pe site-ul sau.
- Directorul Antena 1, Sorin Alexandrescu, a adresat, joi, o scrisoare deschisa membrilor CNA, in care acuza „diferenta unitatii de masura cu care este analizata activitatea televiziunilor, dar mai ales lipsa de justete ce se manifesta cu privire la statiile TV Antena 1 si Antena 3”. El trimte aceasta scrisoare ca urmare a sanctionarii Antena 1 cu 50.000 de lei, dupa ce postul a difuzat, in emisiunea „Acces Direct” din 6 si 7 octombrie, imagini filmate cu camera ascunsa, in care Irinel Columbeanu apare alaturi de doua femei, in jacuzzi. Seful Antena 1 arata in scrisoare ca statia concurenta Pro TV a difuzat imaginile respective tot la ore accesibile minorilor, lucru petrecut si la Acasa TV. „In aceste conditii, observand consecventa cu care Consiliul National al Audiovizualului sanctioneaza statia TV Antena 1 pe subiecte ce sunt tratate cel putin similar si de alte statii de televiziune, nu intelegem care este gradul de liniaritate si unde este impartialitatea cu care Consiliul intelege sa abordeze si sa trateze jucatori mass-media ai aceleiasi piete”, arata Sorin Alexandrescu in scrisoarea deschisa. Antena 1 anuntase, miercuri, ca va contesta aceasta amenda.
- Cel mai mare grup de media din Turcia, Dogan Yayin – ce controleaza in Romania postul TV Kanal D – a confirmat, joi, ca a primit cateva oferte pentru preluarea unitatilor pe care le detine, fara a mentiona, insa, cine a inaintat aceste oferte, informeaza Reuters. Compania, implicata intr-o serie de dispute cu autoritatile fiscale si guvernul de la Ankara, soldate cu o amenda de 4,8 miliarde de lire turcesti anul trecut, a precizat insa ca una dintre oferte, venind din partea grupului News Corp, controlat de magnatul Rupert Murdoch, a fost considerata prea mica. Agentia citata mentioneaza ca, potrivit unei alte surse, printre grupurile interesate de eventuala preluare a unor unitati Dogan se numara RTL si Time Warner, in timp ce mai multe grupuri de investitii ar fi interesate de ziarele grupului. O alta sursa citata de Reuters a afirmat ca Dogan Yayin ar fi evaluat la 2 miliarde de dolari. In Romania, Kanal D este detinut de Dogan Media International si Ringier, actionarii afirmand recent ca au fost abordati de mai multi investitori.
- Internetul si social media au permis agentiei McCann Erickson sa incerce sa trezeasca „patriotismul reactiv” al romanilor, in campania publicitara desfasurata luna aceasta pentru ciocolata „Rom”, lucru care n-ar fi fost posibil „acum cinci ani, spre exemplu”, afirma reprezentantii agentiei. Batonul de ciocolata a fost „imbracat” timp de o saptamana in ambalaj „american”, dupa care a revenit la vechiul ambalaj „tricolor”. Cei care au protestat pe Facebook si in alte medii fata de presupusa „americanizare” a brandului „autentic romanesc” Rom au aflat, in a doua faza a campaniei, ca totul a fost o „gluma”. Adrian Botan, creative partner McCann Erickson, a explicat joi, intr-o conferinta de prezentare a campaniei, ca pentru a declansa o „dezbatere patriotica” agentia a apelat la simbolistica americana deoarece era nevoie de un „inamic bun” pentru publicul-tinta (oameni cu varste de pana la 35 de ani, in randul carora brandul urmareste sa castige relevanta). Nu au fost alese simboluri franceze sau italiene, de exemplu, deoarece „nu am vrut sa intram in controverse politice, in zone foarte sensibile. Un inamic bun inseamna ceva atat de mare incat sa nu fie deranjat de controversa, dar sa poata sustine controversa. Nu am vrut sa intram in nationalism ieftin si populism”, a spus Botan. Potrivit acestuia, campania s-a bazat pe cercetari care arata ca foarte multi romani, in special tineri, vor sa plece macar temporar din tara si ca acestia au un „patriotism reactiv”, care se manifesta doar cand este stimulat. In timpul campaniei de teasing – in care batonul de ciocolata a fost ambalat „american”, reactia preponderent negativa s-a manifestat indeosebi online – pe site-ul campaniei (circa 66.000 de vizite in sapte zile, 55.000 de vizitatori unici si 190.000 de vizualizari, 3.600 de comentarii – din care 90% negative in privinta schimbarii) si pe Facebook (circa 1.200 de prieteni, 602 comentarii, 12.000 de adeziuni la cauzele FB create), precum si printr-o petitie online.
- Tabloidul duminical britanic News of the World, detinut de News International, a introdus accesul contra cost la materialele publicate pe site-ul sau proaspat relansat, noteaza Media Guardian. Sursa mentioneaza ca, astfel, cotidianul The Sun ramane singurul titlu detinut de News International care mentine accesul gratuit la materialele online. In cazul News of the World, accesul online costa 1 lira sterlina pentru 24 de ore si 1,99 lire pentru un abonament de patru saptamani.