Pe scurt: Bani mai multi in publicitatea britanica, arata o prognoza, in timp ce Guvernul de la Londra taie masiv din bugetul de marketing. Cheltuielile media cresc si in SUA
HotNews.ro
Cheltuielile de publicitate in Marea Britanie vor creste cu 4,2% anul acesta, apreciaza Group M, in timp ce Guvernul de la Londra anunta o reducere drastica a bugetelor proprii de marketing. Iar in SUA, un studiu indica o crestere a investitiilor de publicitate pe cea mai mare parte a platformelor de comunicare.
- Cheltuielile de publicitate vor creste anul acesta cu 4,2% in Marea Britanie, potrivit ultimei prognoze a Group M, reteaua de media buying a grupului de comunicare WPP, citata de The Guardian. In precedenta prognoza, Group M estimase o stagnare a pietei britanice de publicitate. Acum, apreciaza ca piata va creste mei ales pe segmentul TV (+12%), cresteri datorate indeosebi scaderii masive a preturilor practicate de posturile de televiziune. In presa scrisa, cheltuielile publicitare se vor scadea cu 2% anul acesta, apreciaza Group M, urmand sa creasca din nou anul viitor, cu circa 2%.
- Pe de alta parte, forul ce administreaza cea mai mare a bugetelor de marketing ale Guvernului de la Londra – unul dintre cei mai mari clienti de publicitate din Marea Britanie – a anuntat in premiera, oficial, o scadere a cheltuielilor de publicitate „de cel putin 50%” pe parcursul acestui an financiar, potrivit unei informari adresate agentiilor, citata de Brand Republic. Sursa noteaza ca acest for urmareste sa economiseasca anul acesta circa 160 de milioane de lire sterline. Guvernul anuntase, in premiera, ca in pofida reducerii cheltuielilor, vor continua campaniile esentiale de marketing, precum cele privind informarea populatiei in legatura cu schimbarile de legislatie sau cu serviciile publice, campaniile de recrutari in armata etc..
- Intre timp, compania Kantar Media evalueaza ca pe piata americana cheltuielile publicitare au crescut pe toate platformele de comunicare in primul trimestru al acestui an, potrivit MarketingCharts.com. Dintre cele 19 tipuri de media analizate intr-un studiu Kantar, 13 au inregistrat cresteri in primele trei luni ale anului.