Sari direct la conținut

Pe scurt: Murdoch – socat la Sun Valley, Nielsen evalueaza publicitatea globala, NY Times cauta solutii pentru online si prognoze noi privind retelele sociale

HotNews.ro

Magnatii media reuniti saptamana aceasta in statiunea americana Sun Valley manifesta un pesimism ce-l socheaza pe Rupert Murdoch, intr-un an in care Nielsen evalueaza doar pentru primul trimestru o scadere de 7,2% a cheltuielilor globale de publicitate TV, radio si in presa scrisa. Intre timp, New York Times intentioneaza sa aplice abonamente pentru accesarea continutului sau online. Iar retelele sociale asteapta o explozie a bugetelor de marketing dedicate, in urmatorii cinci ani.

  • Intr-un interviu acordat Fox Business Network, presedintele News Corp Rupert Murdoch s-a declarat „socat” de atmosfera in care se desfasoara, saptamana aceasta, reuniunea anuala a magnatilor media din statiunea americana Sun Valley, potrivit Reuters. „Se discuta daca am atins nivelul cel mai de jos sau daca vom cobori si mai mult, dar va lua ani si ani, cinci ani cel putin, inainte sa vedem o crestere reala”, a spus Murdoch, vorbind despre efectele crizei economice asupra pietei de media si publicitate. Sefii altor companii mari, precum Eric Schmidt (Google), Jeff Zucker (NBC Universal) sau Howard Stringer (Sony Corp), citati de Reuters, impartasesc, la Sun Valley, pesimismul si precautia manifestate de Murdoch. Vezi transcrierea interviului acordat de Murdoch retelei Fox Business aici (eng.).
  • Cheltuielile globale de publicitate TV, radio si in presa scrisa au scazut cu 7,2% in primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, conform unei evaluari Nielsen citata de Marketingcharts.com. Raportul Nielsen arata ca piata nord-americana a inregistrat cea mai mare scadere procentuala regionala (-12,4%), SUA scazand cu 12,7%. Dar Europa a fost afectata cel mai mult, pietele nationale de publicitate scazand abrupt: -28,2% in Spania, -21.2% in Irlanda, – 19,1% in Italia, -14,7% in Marea Britanie. La nivel global, revistele au inregistrat cea mai mare scadere a veniturilor din publicitate (-17,4%), urmate de ziare (-9,1%), TV (-4,7%) si radio (-2,5%).
  • New York Times intentioneaza sa introduca un sistem de abonamente pentru continutul pe care il distribuie online, avand in vedere, in acest sens, un tarif lunar de 5 dolari, potrivit Financial Times, care citeaza un sondaj efectuat de NY Times in randul cititorilor sai. Ziarul intreaba abonatii editiei tiparite daca ar fi dispusi sa plateasca un tarif redus, de 2,5 dolari pe luna, pentru a accesa continutul online. Financial Times citeaza o sursa din cadrul NY Times potrivit careia acest ziar ar putea decide in urmatoarele 3-4 saptamani daca va introduce abonamente online.
  • Bugetele de marketing dedicate retelelor sociale vor exploda in urmatorii cinci ani, urmand sa creasca, in medie, cu 34% anual pana in 2014, potrivit unui studiu realizat de Forrester Research si citat de Brand Republic. Potrivit sursei citate, rata de crestere „fenomenala” poate fi explicata prin faptul ca punctul de pornire al investitiilor in marketing pe platformele sociale este foarte redus – circa 700 de milioane de dolari pe piata actuala din SUA. Pe de alta parte, Emarketer scrie ca publicitatea prin retelele sociale va scadea cu 3%, anul acesta, in SUA, urmand sa creasca cu 13,2% in 2010, pana la 1,3 miliarde de dolari. Numarul utilizatorilor de retele sociale continua sa creasca vertiginos: in Romania, dupa cum nota, recent, Ionut Oprea pe blogul sau, numarul utilizatorilor de Facebook care au trecut Romania la tara in care locuiesc a crescut de la 115.000 in aprilie a.c. la circa 230.000 in iulie a.c..
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro