Pe scurt: tranzactie majora in media americana, publicitatea online si Google – dezbatute la Congresul Mondial al Ziarelor, schimbari RFI la nivel european
HotNews.ro
Comcast si General Electric au ajuns la un acord in privinta NBC Universal, anuntand formarea unui conglomerat media evaluat la 37 miliarde de dolari. Publicitatea online nu va putea compensa in viitorul apropiat pierderile suferite de ziare in zona de print, potrivit unui studiu prezentat la Congresul Mondial al Ziarelor, care si-a incheiat lucrarile cu noi critici la adresa Google. Iar Mediafax scrie ca reteaua Radio France Internationale isi vinde filialele din Bulgaria, Portugalia si Serbia, pastrand-o pe cea din Romania.
- Tranzactie majora pe piata media americana: grupul Comcast si gigantul General Electric au anuntat un acord prin care operatiunile de televiziune prin cablu ale Comcast vor fi unificate cu cele ale NBC Universal, grup de divertisment controlat de GE, formand astfel un conglomerat media evaluat la 37 miliarde de dolari, relateaza Bloomberg. Acordul evalueaza canalele de televiziune prin cablu ale Comcast la 7,25 miliarde de dolari, iar activele NBC Universal la 30 de miliarde. Comcast va detine pachetul de 51% in noua entitate, ce va fi condusa de Jeffrey Zucker. Negocierile pentru un astfel de acord au inceput in prima parte a anului si au putut avansa dupa ce Vivendi a decis zilele trecute sa cedeze pachetul sau de 20% in NBC Universal pentru suma de 5,8 miliarde de dolari.
- Congresul Mondial al Ziarelor, organizat de Asociatia Mondiala a Ziarelor (WAN) in India, si-a incheiat joi lucrarile cu un apel adresat de aceasta industrie gigantului american Google, de a respecta drepturile de autor si drepturilor publisherilor de a decide cum este folosit continutul oferit de ei, potrivit unei informari a Asociatiei. Problema continutului contra cost si a agregatoarelor de continut de tip Google News a constituit o tema principala a congresului din India, unde WAN a apreciat ca in viitorul apropiat veniturile din publicitate online nu le vor putea compensa pe cele pierdute din activitatile de presa scrisa. Un studiu PricewaterhouseCoopers prezentat in cadrul congresului arata ca dintr-un total de 182 miliarde de dolari, la cat este evaluata publicitatea globala in presa, doar 6 miliarde au provenit in ultimul an din segmentul digital, care pana in 2013 nu va putea produce venituri mai mari de 8,4 miliarde de dolari.
- Radio France Internationale isi va vinde filialele din Bulgaria, Portugalia si Serbia, pastrand insa RFI Romania, informeaza Mediafax, care citeaza site-ul RFIenaction.com. Mediafax citeaza surse din cadrul RFI Romania care spun ca aceasta filiala s-a dezvoltat mai mult si in alte directii decat celelalte filiale.