Sari direct la conținut

Pentru sectorul companiilor aeriene, Omicron riscă să strice începutul anului 2022

HotNews.ro
Pentru sectorul companiilor aeriene, Omicron riscă să strice începutul anului 2022

Țări închise, restricții de circulație și incertitudine generală nu prea propice planurilor de călătorie: varianta Omicron riscă să strice începutul anului 2022 pentru transportul aerian european, care spera totuși să fi trecut cel mai rău dintr-o criză istorică, scrie AFP.

Constatând „o scădere bruscă a rezervărilor” de la mijlocul lunii ianuarie până în februarie din cauza răspândirii variantei, Lufthansa a decis să anuleze aproximativ 33.000 de zboruri, sau 10% din programul de iarnă, a declarat joi CEO-ul companiei germane.

Cu o zi înainte, Ryanair, cea mai mare companie aeriană europeană după numărul de pasageri, a avertizat că pierderea anuală va fi probabil dublă decât se aștepta, din nou din cauza unei încetiniri „brute” a rezervărilor.

Companiile sunt supuse în special interdicției pentru călătorii fără un motiv convingător din Regatul Unit în Franța și Germania și închiderea granițelor Marocului, printre alte restricții multiple instituite în ultimele săptămâni în încercarea de a reduce răspândirea Omicron, mai contagioasă decât tulpinile anterioare de virus responsabile de Covid-19.

La Air France, nu există „nici un val de anulări”, ci „o uşoară încetinire a rezervărilor”. „Suntem mai mult într-o logică a rezervărilor pe termen scurt sau chiar foarte scurt. Clienții revin la o situație de așteptare, nu se proiectează în viitor”, descrie situația compania pentru AFP.

Dincolo de rezervări, efectele Omicron asupra traficului aerian european nu sunt încă clare.

Potrivit organizației Eurocontrol, care monitorizează mișcările aeronavelor pe Bătrânul Continent, acestea au cunoscut o creștere continuă înainte de sezonul sărbătorilor, ajungând la 76,3% din traficul din 2019 pe 19 decembrie, înainte de pandemie.

Eurocontrol a rămas prudent pentru viitor, considerând că eventualele „consecințe ale Omicron din ianuarie nu sunt clare”. Aceeași circumspecție în cadrul Asociației Internaționale de Transport Aerian (Iata).

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro