Performanta mai slaba pentru agentiile romanesti la Golden Drum, cu 16 premii castigate
Romania, tara cu cele mai multe lucrari inscrise la festivalul de publicitate Golden Drum, a ajuns la finalul competitiei, vineri seara, cu 16 premii, dintr-un total de 38 de lucrari ajunse in finala. Cea mai buna performanta a apartinut agentiei Saatchi&Saatchi, clasata a treia in randul agentiilor participante, insa nimeni nu a mai reusit performanta anilor precedenti, de a aduce acasa marele premiu al festivalului din Portoroz.
In total, Romania a obtinut un Golden Drum Grand Prix (Saatchi&Saatchi), cinci Golden Drum si zece Silver Drum.
Agentia anului a fost desemnata Change Integrated (Polonia).
Premii romanesti:
Categoria TV:
2 premii Golden Drum pentru Leo Burnett (Doncafe – Matrix, Ejobs – Nothing)
3 Silver Drum – Publicis (Gusto, Headless), Grey Bucharest (Clicknet Buy), Next Advertising (The Money Channel, Feedback is fifty)
Categoria Press:
Golden Drum Grand Prix: 1961 Man (Saatchi&Saatchi)
3 Golden Drum: Ariel „Ketchup” (Golden Drum), American Myth (Cohn&Jansen/Ashley&Holmes), Waistcoat (Publicis).
3 Silver Drum: Sydney (McCann Erickson); The Guitar (Utopium), Before&After (TBWA Merlin)
Categoria Outdoor:
3 Silver Drum: 1961 Man Saatchi&Saatchi), Balaclava (Publicis), Power to the people 1 (101 Worldwide Romania)
Categoria Radio:
1 Silver Drum: Zorro (AdFel) – Propaganda
In prealabil, un candidat individual din partea agentiei Ogilvy One, adusese Romaniei singurul trofeu la gala de marti, la categoria Prian Poster Awards.