Permutari pe piata media din Cluj
Piata media din Cluj se pregateste sa primeasca noi actori. In acelasi timp, o parte dintre cei vechi si-au intarit pozitiile ori, dimpotriva, au pierdut in fata competitorilor. Astfel, in domeniul radio anul 2007 a adus revenirea pe piata a „Radio Impuls”, dupa ce reteaua „Radio 21” a decis sa rezilieze contractul cu trustul clujean care include „Mix FM” Cluj-Napoca si „Radio Fir Dej”.
Este posibil ca „Radio 21” sa incerce sa obtina o frecventa proprie. In prezent, reteaua detine o statie proprie care emite in zona Turda – Campia Turzii.
Tot in domeniul radio, la Cluj si-a inceput emisia primul post privat in limba maghiara. Este vorba de „Paprika Radio”, detinut de „Eureka Media”, firma condusa de consilierul local UDMR Miklos Irsay. In domeniul televiziunilor locale, un nou post, „One TV”, se pregateste sa intre pe piata.
Acesta ar putea prelua o mare parte a angajatilor disponibilizati de „Alpha TV” la sfarsitul anului trecut. Insa si „Alpha TV” ar putea relansa jurnalul de stiri, suspendat in urma unui conflict dintre producatorul general si echipa de reporteri.
De asemenea, la Cluj, „Realitatea TV” isi va deschide un birou local. In schimb, studioul regional al TVR se va muta din sediul Rediodifuziunii Romane de pe strada Donath in cartierul Manastur.
In piata presei scrise, trustul „Gazeta”, prins intr-un scandal de santaj, a recurs la o formula editoriala inedita: „Patru in unul”. In acelasi fascicul sunt vandute publicatiile „Buna Ziua, Ardeal”, „Gazeta de Cluj”, „Gazeta de Bistrita” si „Gazeta de Oradea”. Patru dintre managerii trustului de presa au fost arestati.
In acelasi timp, cotidianul „Ziua de Cluj”, franciza ziarului „Ziua”, lucreaza la un proiect de ziar regional. La fel, cotidianul „Adevarul” ar putea lansa o editie regionala in perioada urmatoare. Intre timp, insa, „Romania libera” si-a mutat sediul regional de la Alba Iulia la Cluj.
Romania libera are deja creata o infrastructura regionala solida, pe patru mari zone geografice: Transilvania-Banat, Moldova, Dobrogea si Bucuresti, cu peste 20 de birouri locale si agentii de mica si mare publicitate si o retea de 40 de reporteri sau corespondenti locali.
Redactia regionala, cu sediul la Cluj, coordoneaza 13 judete din Transilvania si Banat si detine birouri locale – redactii si agentii de publicitate in Cluj-Napoca, Alba Iulia, Oradea, Bistrita si Timisoara, urmand ca in acest an sa se extinda si la Sibiu, Arad si Baia Mare.