Persoanele fizice trebuie să înregistreze contractele de chirie la ANAF. Fiscul a pregătit formularele
Contractele de închiriere vor trebui înregistrate la ANAF de la 1 ianuarie 2023, astfel că Fiscul a pregătit acum documentele necesare (momentan în dezbatere). Această obligație a fost introdusă prin Ordonanța creșterilor de taxe (OG 16/2022).
De precizat că în cazul contractelor de închiriere aflate în derulare la data de 1 ianuarie 2023, înregistrarea la organul fiscal competent a contractului încheiat între părți și a modificărilor survenite se efectuează în termen de cel mult 90 de zile.
Tot acolo scrie că venitul impozabil este stabilit la nivelul venitului brut. Practic, s-a eliminat cota forfetară de 40% și impozitul va fi calculat la venitul brut.
Adica, așa cum explica recent pentru HotNews.ro consultantul fiscal Cornel Grama, nu se va mai plăti 6% impozit, ci 10% la suma de pe contracte.
Documentele puse în dezbatere de ANAF:
Proiect procedura de înregistrare a contractelor de chirie – click pentru a deschide
Declarație contracte locațiune – click pentru a deschide
Notificare nedepunere documente la ANAF – click pentru a deschide
Vedeți ce soluții aveți sau cum să faceți optimizare fiscală. În orice caz, în decembrie vom veni cu un text actualizat.