Sari direct la conținut

Peste jumatate dintre romanii care cumpara online aleg produse sau servicii de sub 100 de euro

HotNews.ro

Aproximativ 60% dintre romanii care au facut cumparaturi de pe internet in ultima jumatate de an au platit mai putin de 100 de euro pentru cel mai scump produs sau serviciu achizitionat online, conform unui studiu al Daedalus Millward Brown realizat in februarie pe un esantion de 600 de respondenti.

La extrema cealalta, la fiecare 100 de cumparatori online din Romania exista unul care in ultimele 6 luni a achizitionat un produs sau serviciu cu valoare mai mare de 1.000 euro. Peste 13% dintre respondenti au facut achizitii cuprinse inbtre 300 si 1000 de euro.

De asemenea, numarul femeilor care au cumparat doar lucruri cu valoare redusa (pana in 20 de euro) de pe internet in ultima jumatate de an este aproape dublu fata de cel al barbatilor aflati in aceeasi situatie (21,7% femei versus 12,6% barbati).

Pe de alta parte, pe masura ce varsta creste, cumparatorii tind sa cumpere produse din ce in ce mai scumpe online.

De exemplu, procentul celor care au achizitionat in ultimele 6 luni cel putin un produs mai scump de 100 euro este de 17% in randul tinerilor (18-24 ani) si creste la 41% pentru categoria 25-44 ani si la 58% pentru cei cu varsta intre 45 si 55 ani.

Educatia joaca si ea un rol implortant in achizitionarea produselor cu valoare mare de pe internet.

Astfel, produsul cel mai scump achizitionat de persoanele cu educatie superioara este in medie de doua ori mai scump decat cel achizitionat de persoane cu educatie medie si aproape de trei ori mai scump decat cel achizitionat de persoanele cu educatie scazuta.

“Daca la inceput motivatia principala de a face o achizitiile online era data de obtinerea unui pret mai bun, aceasta migreaza incet, incet catre confort sau economia de timp. In felul acesta, produsele cu valoare mai mica incep sa devina interesante pentru cei care cumpara online nu atat prin prisma economiei de bani realizate cat mai ales prin prisma experientei de cumparare”, a spus Daniel Enescu, managing partner al Daedalus Millward Brown.

Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un esantion de 600 respondenti din panelul Daedalus Online si este reprezentativ pentru populatia utilizatorilor de internet cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 ani. Datele au fost culese in februarie 2014. Eroarea de esantionare este de +/- 4%.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro