Sari direct la conținut

Philippe Cayla, presedintele Euronews: Asteptam de la noul sef editorial Lucian Sarb audiente mai mari si intrare mai buna in cercurile oficiale

HotNews.ro

Postul de stiri european Euronews planuieste sa se extinda cu un canal in limba romana, a spus, miercuri, Philippe Cayla, presedintele Euronews, la o conferinta organizata pe seama numirii romanului Lucian Sarb in functia de director editorial al postului. Sarb este primul est-european numit intr-o asemenea functie in cadrul Euronews si preia acest rol intr-un moment in care televiziunea si-a propus sa-si diversifice agenda si sa se ocupe mai mult de Europa de Est.

Limba romana ar putea fi prima limba din Europa de Sud-Est in care va emite postul, iar acest proiect ar putea fi concretizat intr-un an sau doi, a precizat pentru HotNews.ro, presedintele Euronews. Potrivit acestuia, avantajele vor fi atat de partea publicului care ar putea afla informatii despre Europa in limba romana, dar si pentru jurnalistii care vor putea lucra intr-o companie internationala de media.

  • Lucian Sarb pentru HotNews.ro, despre urmatorii pasi pentru lansarea unui canal Euronews in limba romana: „Trebuie facut un business plan. Este un proiect absolut viabil, pentru ca suma nu este foarte mare pentru lansare. Oameni sunt. Cunosc destul de bine piata din Romania si cred ca poti gasi ziaristi care sa lucreze in timp real la fel ca englezii, francezii, portughezii si ceilalti. Din momentul in care s-a gasit finantarea si se ia decizia, mai inseamna cateva luni de recrutare si cel putin jumatate de an de antrenament „la perete”, ca nu poti fara asa ceva”.

Philippe Cayla: Nu suferim prea mult din pricina crizei, pentru moment, dar sunt prudent

Rep: Ce asteptari aveti de la aceasta schimbare a managementului editorial al Euronews, in general, si de la Lucian Sarb, in particular?

Philippe Cayla: Va trece putin timp pentru a vedea care sunt ideile pe care le are, dar in mod cert experienta cu care vine este foarte interesanta pentru noi, pentru ca vine cu o experienta dubla in serviciul public si la o televiziune privata (TVR, respectiv The Money Channel – n.r.). Avem mari asteptari in ceea ce priveste continutul editorial, avand in vedere conexiunile pe care le are aici in Romania si in Estul Europei. Ne asteptam sa avem o mai buna intrare in cercurile oficiale, si chiar private, si o audienta mai mare, in cele din urma.

Rep: Vizati si alte schimbari in structura managementului editorial, in viitorul apropiat?

Philippe Cayla: Odata cu venirea lui Lucian va trebui sa reorganizam echipa editoriala, dar nu va trebui sa facem mari schimbari pentru ca avem deja o structura solida.

Aceasta schimbare a aparut pentru ca postul era vacant si nu pe fondul unei strategii de adaptare la criza. Directorul editorial de pana acum a plecat anul trecut, iar in urma procesului de recrutare Lucian s-a dovedit a fi cel mai bun, s-a potrivit cu strategia noastra interna.

Rep: De ce manifesta acum Euronews un astfel de interes major pentru Europa de Est?

Philippe Cayla: Probabil gandim mai incet (rade). Toate lucrurile vin in timp. Am avut un director editorial din Spania, care si-a facut treaba bine. Dar el a plecat, acum avem unul nou din Romania. Cateodata, in istoria unei companii, trebuie sa valorifici oportunitatile atunci cand apar. Aceasta a aparut si am fost pe faza.

Rep: Ce inseamna, pentru o organizatie precum Euronews, criza ce afecteaza intreaga piata media?

Philippe Cayla: In prezent nu resimtim prea tare un efect al crizei, iar aici includ si piata de publicitate. Continuam sa ne extindem. Avem o retea la nivel global, iar publicitarii nostri vin din toata lumea. Intr-adevar criza loveste la nivel global, dar exista nise unde oamenii continua sa aiba cresteri, iar companiile continua sa bage bani in publicitate, mai ales in sectorul nostru de turism si calatorii, pentru ca tarile turistice sunt interesate sa atraga cat mai multi tursiti.

In concluzie, nu suferim prea mult din pricina crizei, pentru moment, dar nimeni nu este in totalitate sigur. Asa ca sunt prudent.

Rep: Ce inseamna pentru Euronews impactul Internetului in transmiterea informatiilor?

Philippe Cayla: Sigur este un mediu care se dezvolta repede. Inca exista o diferenta intre consumul real de internet si veniturile din publicitate, dar cu toate astea, si noi ne-am revizuit site-ul anul trecut. Oferim acum video full-screen cu ce trasmitem pe TV. De atunci, ne-am dublat vizitatorii unici pe luna. Luna trecuta am avut 1,3 milionane de vizitatori unici si 2,5 milioane de accesari video, niste cifre semnificative, as putea spune.

Este o parte din strategia noastra de dezvoltare, dar nu singura, pentru ca exista servicii traditionale de transmisii TV, de cablu TV, IPTV, telefonie mobila… E important sa fii pe toate aceste canale de comunicare.

Prioritati editoriale la Euronews: diversificarea agendei, programe noi, extindere internationala

Numirea ziaristului roman Lucian Sarb in functia de director editorial al Euronews, vine intr-un moment in care postul avea nevoie sa echilibreze, la nivel intern, informatiile despre ceea ce se intampla in Europa, a aratat presedintele Euronews in cadrul conferintei de miercuri. „Aceasta solutie este de mare ajutor pentru noi atat timp cat vine cu subiecte inedite si informatii despre ce se intampla in Romania si in aceasta parte a Europei, in general”, a continuat el.

Lucian Sarb va prelua noul post incepand cu 4 mai, ceea ce, in opinia lui Cayla, va fi „cu siguranta o provocare”, in contextul in care Euronews are nevoie sa-si diversifice agenda, sa creeze noi programe si sa se extinda la nivel global, inclusiv cu un proiect in Romania.

„Incercam sa fim un canal care nu vorbeste doar despre ce se intampla la Bruxelles. Vrem sa aducem mai multe povesti concrete, sa fim un canal de referinta pentru europenii secolului 21 care vor sa afle mai multe despre viata culturala, sociala si altele, si nu doar despre politica”, a explicat presedintele Euronews.

Potrivit lui Lucian Sarb, Euronews este „un babilon al Europei, in care gasesti opt echipe care lucreaza in opt limbi si culturi diferite”, dar pe care-l vede ca pe „ultima frontiera in fata tabloidizarii care intervine pe toate caile si pe toate canalele”.

Euronews a fost fondata la inceputul deceniului trecut, fiind o initiativa a European Broadcasting Union. Este operata de un consortiu de societati publice de televiziune din Europa, printre care si TVR, societatile publice de televiziune din Franta, Elvetia, Italia si Rusia fiind actionarii principali. Euronews emite in opt limbi in intreaga lume si este receptat in peste 250 de milioane de gospodarii in 139 de tari.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro