Piata farmaceuticelor creste cu 4,9% pe an
Piata farmaceutica mondiala va genera anul viitor vanzari de pana la 800 miliarde de dolari. Pentru perioada 2007-2011, compania americana de cercetare IMS Health a estimat o crestere anuala a pietei farmaceutice cu o medie de 4,9%.
In 2008 vor fi lansate 29 de medicamente noi, insa majoritatea destinate unor boli obisnuite. Vanzarile de medicamente generice vor creste cu doar 15%, insumand aproximativ 70 miliarde de dolari.
„Piata va creste si anul viitor, dar domeniul farma se indreapta spre portofoliul de specialitati. Va fi o crestere medie de 4,9%, insa in cea mai mare parte din produse pentru oncologie si biotehnologie.
Pentru oncologice cresterea va fi de 11%”, a declarat ieri Nicolae Iordache, manager la Richter Gedeon, la Congresul de vanzari si marketing farmaceutic desfasurat in Bucuresti. Tendinta pietei vanzarii de medicamente este de deplasare dinspre zona medicinii primare, a medicini de familie, catre zona cu produse mai scumpe si pacienti mai putini.
Dinamica intensa
Stilul de viata, nu doar in Romania, ci in majoritatea tarilor europene, reprezinta factorul determinant pentru necesitatea de a consuma tot mai multe medicamente. La nivelul pietei farmaceutice, dinamica va deveni din ce in ce mai intensa.
„Companiile romanesti vor incepe sa fie din ce in ce mai eficiente si competitive, noi companii vor patrunde in Romania si competitia, in special intre medicamentele generice, se va intensifica in urmatorii doi-trei ani.
Companiile farmaceutice trebuie sa gaseasca modalitati de a stabili un raport cost-beneficiu cat mai favorabil, ceea ce reprezinta o tendinta prezenta in toata Europa, nu doar in Romania”, a precizat Nenad Pavletic, country manager la Astra Zeneca Romania.
Cegedim Romania, firma de cercetare a pietei farmaceutice, mentioneaza intr-un recent raport ca vanzarile de medicamente din Romania au atins 6 miliarde de lei in intervalul octombrie 2006-septembrie 2007, reprezentand un avans de 14,8% fata de intervalul similar aferent anilor 2005-2006, cel de-al treilea trimestru avand un aport de 1,45 miliarde de lei.
Referitor la intregul an 2007, estimarile Cegedim arata ca, in conditiile in care anuntatele modificari de preturi au fost amanate, rata de crestere a pietei farmaceutice va ramane la nivelul prognozat anterior, de 15%.
Referitor la piata produselor farmaceutice din Romania, Gabriela Bodea, marketing manager la Pfizer Romania, considera: „Piata din Romania este o piata atipica, dar foarte dinamica. Este un dinamism intrinsec, deoarece sunt foarte multe medicamente inca nelansate in Romania, exista arii terapeutice neacoperite sau acoperite insuficient, iar medicina se dezvolta in continuare foarte mult”.
In 2008 vor fi lansate 29 de medicamente noi, insa majoritatea destinate unor boli obisnuite. Vanzarile de medicamente generice vor creste cu doar 15%, insumand aproximativ 70 miliarde de dolari.
„Piata va creste si anul viitor, dar domeniul farma se indreapta spre portofoliul de specialitati. Va fi o crestere medie de 4,9%, insa in cea mai mare parte din produse pentru oncologie si biotehnologie. Pentru oncologice cresterea va fi de 11%”, a declarat ieri Nicolae Iordache, manager la Richter Gedeon, la Congresul de vanzari si marketing farmaceutic desfasurat in Bucuresti.
Tendinta pietei vanzarii de medicamente este de deplasare dinspre zona medicinii primare, a medicini de familie, catre zona cu produse mai scumpe si pacienti mai putini.
Dinamica intensa
Stilul de viata, nu doar in Romania, ci in majoritatea tarilor europene, reprezinta factorul determinant pentru necesitatea de a consuma tot mai multe medicamente. La nivelul pietei farmaceutice, dinamica va deveni din ce in ce mai intensa.
„Companiile romanesti vor incepe sa fie din ce in ce mai eficiente si competitive, noi companii vor patrunde in Romania si competitia, in special intre medicamentele generice, se va intensifica in urmatorii doi-trei ani.
Companiile farmaceutice trebuie sa gaseasca modalitati de a stabili un raport cost-beneficiu cat mai favorabil, ceea ce reprezinta o tendinta prezenta in toata Europa, nu doar in Romania”, a precizat Nenad Pavletic, country manager la Astra Zeneca Romania.
Cegedim Romania, firma de cercetare a pietei farmaceutice, mentioneaza intr-un recent raport ca vanzarile de medicamente din Romania au atins 6 miliarde de lei in intervalul octombrie 2006-septembrie 2007, reprezentand un avans de 14,8% fata de intervalul similar aferent anilor 2005-2006, cel de-al treilea trimestru avand un aport de 1,45 miliarde de lei.
Referitor la intregul an 2007, estimarile Cegedim arata ca, in conditiile in care anuntatele modificari de preturi au fost amanate, rata de crestere a pietei farmaceutice va ramane la nivelul prognozat anterior, de 15%.
Referitor la piata produselor farmaceutice din Romania, Gabriela Bodea, marketing manager la Pfizer Romania, considera: „Piata din Romania este o piata atipica, dar foarte dinamica. Este un dinamism intrinsec, deoarece sunt foarte multe medicamente inca nelansate in Romania, exista arii terapeutice neacoperite sau acoperite insuficient, iar medicina se dezvolta in continuare foarte mult”.