Piata mobilei creste la 700 milioane de euro
Retailerii de mobilier sunt optimisti cu privire la dezvoltarea pietei autohtone, atat in privinta volumului vanzarilor, cat si a aparitiei de noi jucatori internationali. Faptul ca romanii au inceput sa-si arunce din case mobila uzata se reflecta in cresterile anuale semnificative consemnate de piata de profil.
Vanzarile de mobilier din Romania ar putea creste in acest an cu 12-16%, la circa 700 de milioane de euro, a declarat ieri Cornel Oprisan, retail manager la IKEA, cu ocazia lansarii catalogului de prezentare al companiei pe 2008.
„Asteptarile de pe piata romaneasca de mobilier din acest an sunt foarte optimiste, astfel ca, dupa ce in ultimii doi ani piata a crescut cu 8%, anul acesta estimam o crestere de 12 pana la 16%, la circa 700 de milioane de euro”, a aratat Oprisan.
Vanzari mai mari, noi jucatori
IKEA estimeaza pentru 2007 vanzari mai mari decat estimarile initiale, de 40 milioane de euro. „Volumul vanzarilor in Romania a depasit asteptarile”, a declarat Cornel Oprisan.
El a refuzat sa precizeze deocamdata valoarea exacta a vanzarilor companiei, insa a spus ca in 2008 IKEA si-ar putea deschide cel de-al doilea magazin din Romania: „Avem in vedere deschiderea unui nou magazin, pentru care luam in considerare trei regiuni geografice.
Pentru inaugurarea unui magazin IKEA este nevoie de circa 12-14 luni, asa ca este posibil sa avem la sfarsitul anului viitor un al doilea magazin”. Noul catalog al companiei, lansat ieri, a fost tiparit in 950.000 de exemplare si cuprinde 3.000 din cele 7.000 de produse expuse in magazin.
Acesta va fi distribuit in Bucuresti si in imprejurimi, in perioada 20 august-9 septembrie, preturile produselor urmand sa fie valabile de la 1 septembrie, a declarat Mihaela Muresan, director de marketing la IKEA.
Reprezentantii IKEA spun ca preturile produselor din noul catalog sunt cu aproximativ 12% mai mici decat cele actuale, datorita optimizarii costurilor.
Expansiune regionala
Concomitent cu cresterea concurentei pe piata interna, unii dintre retailerii autohtoni de mobilier fac afaceri infloritoare pe pietele invecinate.
Mobexpert, care are in prezent cinci hipermarket-uri in Romania, unul in Bulgaria si 27 de magazine in tara, intentioneaza ca pana in anul 2011 sa deschida alte 20 de magazine de mare suprafata in tara, la care se vor adauga alte cinci in strainatate.
Investitiile in aceste proiecte sunt estimate la 48-50 de milioane de euro.
Dan sucu, proprietarul retelei, a estimat ca afacerile companiei sale vor creste in acest an cu 15%, la 162-163 de milioane de euro. El a aratat ca venirea IKEA in parcul de retail din Baneasa a crescut vanzarile Mobexpert.
Aceasta situatie confirma faptul ca functionarea unor firme concurente in locatii invecinate este profitabila pentru toata lumea.
Grupul Mobexpert are circa 4.500 de angajati, dintre care peste 3.500 in fabrici, si mai cuprinde, in principal, zece fabrici de mobila, cinci firme de import si de logistica etc.
Un articol de Camelia Popa, Adrian Barbulescu