Platforma de achiziții publice electronice SEAP funcționează din nou, după 3 zile în care nu a putut fi accesată

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a anunțat joi seara că „specialiștii IT au restabilit funcționarea platformei de achiziții publice SEAP, în condiții normale”. Amintim că plata online a taxelor și impozitelor prin Ghișeul.ro, platforma de achiziții publice (SEAP) și alte sisteme IT ale statului gestionate de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) au devenit inaccesibile de marți dimineața, în urma unor fluctuații de curent care au afectat serverele care găzduiau aceste sisteme.
Deși sistemul electronic de achiziții publice a redevenit funcțional, ADR a amânat anumite proceduri de achiziții care au avut termen de depunere în această perioadă.
„Pentru respectarea principiului tratamentului egal și asigurarea nerestricționată a accesului la procedurile de achiziție publică, toate procedurile online cu data limită de depunere 11-14.02.2025, precum și fazele finale de licitație electronică cu date limită de depunere 11-14.02.2025, se amână până la 17 februarie, la aceleași ore de închidere. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate!”, se arată în comunicatul de joi seară al ADR.
Întrebați de ce s-au mai amânat aceste proceduri, dacă SEAP a redevenit funcțional, reprezentanții ADR au precizat că „pentru ca persoanele interesate să aibă suficient timp la dispoziție pentru a depune documentele necesare procedurilor de achiziții publice”.
Platforma de plată a taxelor și impozitelor Ghișeul.ro, dar și alte sisteme IT publice precum Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), ROeID sau e-Guvernare, toate gestionate de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) au devenit indisponibile de marți dimineață, începând cu ora 5:00, din cauza unor probleme la rețeaua electrică care au afectat si echipamentele de rețea / networking, după cum a declarat marți pentru HotNews.ro Dragoș Vlad, președintele ADR.