Sari direct la conținut

Polonezii de la PESA au câștigat licitația pentru 20 de trenuri electrice. Pe ce rute ar putea circula

HotNews.ro
Tren PESA, Foto: Shutterstock
Tren PESA, Foto: Shutterstock

Societatea poloneză Pesa SA (Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz) a câștigat licitația pentru 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani. România are nevoie disperată de trenuri noi, însă partea tristă este că, în ritmul în care ne mișcăm, ar fi o minune dacă primul tren ar ajunge mai repede de 2027.

Pesa (Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz) este una dintre cele mai cunoscute companii europene producătoare de trenuri, dar și de tramvaie. A livrat mult în Polonia, țară care a investit mult în trenuri, dar Pesa a câștigat contracte mari în Germania și a livrat chiar și în Kazahstan.

Autoritatea pentru Reformă feroviată spune că valoarea totală a achiziției este de 1,20 miliarde de lei (fără TVA) și include servicii de mentenanţă și reparații, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea și operarea trenurilor precum și transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie.

Ce spune ARF

În contract este prevăzută o clauză privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și a cantității cu 9 rame electrice inter-regionale.

Ramele electrice RE-IR2 vor fi utilizate pe următoarele rute:

Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov;

Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova;

Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava;

Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava;

Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia);

Mangalia – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu)

București – Ciulnița – Călărași.

După finalizarea lucrărilor de electrificare, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute:

Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov;

Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro